حيدری به شهرآورد تهران می رسد؟
اصولا نزديك دربي كه مي شويم يكي از حساسيت های اين مسابقه انتخاب داور است كه هميشه بين هواداران دو تيم تبديل به چالش جدی شده است.
کد خبر: ۶۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹        07 September 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  در آستانه دربي پايتخت هستيم و يكي از اصلي ترين دغدغه هاي فوتبال ايران انتخاب داور براي اين مسابقه حساس است. هواداران دو تيم حساسيت بالايي نسبت به داور اين ديدار دارند و باتوجه به صحبت هايي كه در فضاي مجازي هميشه مطرح مي شود بحث جانب داري داوران به صورت غيراصولي هميشه مطرح مي شود.

موعود بنيادي فر يكي از داوراني است كه زمزمه قضاوت او در دربي مطرح شده است اما كميته داوران هنوز اظهارنظري رسمي درخصوص انتخاب اين داور براي دربي نداشته است اما باتوجه به اينكه بنيادي فر قضاوت هاي ديدارهاي حساس را برعهده نداشته بعيد بنظر مي رسد اين ديدار بزرگ را سوت بزند. 

هدایت ممبینی، به عنوان رئیس کمیته داوران، علاقه زیادی دارد که بیژن حیدری، قضاوت این شهرآورد را برعهده داشته باشد و ظاهراً مصمم بوده که حتماً او را به عنوان داور انتخاب کند اما تاریخ برگزاری دربی مصادف شده با 31 شهریور ماه. تاریخی که بیژن حیدری به عنوان داور بین‌المللی ایران، برای قضاوت مسابقات نوجوانان به اندونزی سفر کرده و درست روز برگزاری دربی از اندونزی برمی‌گردد. به همین دلیل امکان قضاوت دربی برای بیژن حیدری وجود ندارد.

دیگر داوران بین‌المللی هم وضعیتی بهتر از این ندارند. پیام حیدری در آن تاریخ برای قضاوت به قطر می‌رود و وحید کاظمی هم در میانمار به سر می‌برد. از طرفی بعد از اتفاقاتی که در بازی استقلال برای علیرضا فغانیافتاد، حساسیت‌ استقلالی‌ها نسبت به فغانی هم زیاد شده و قطعاً او در میان کاندیداهای قضاوت دربی قرار نمی‌گیرد.

رسانه‌ها با در نظر گرفتن این موارد به این نتیجه رسیده‌اند که تنها داور بین‌المللی که در آن تاریخ در ایران حضور دارد و مشکلی برای قضاوت دربی ندارد، موعود بنیادی‌فر است. این اما در حالی است که مرور سابقه داوری بنیادی‌فر نشان می‌دهد کمیته داوران هیچ وقت قضاوت بازی‌های حساس را به بنیادی‌فر نسپرده است.

علاقه ممبینی به قضاوت بیژن حیدری در دربی، در حدی است که گفته می‌شود شاید او طی نامه‌ای ازکنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد که قضاوت‌های حیدری را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که او برای دربی به تهران برگردد اما منطقی‌تر این است که ممبینی گزینه دیگری را انتخاب کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: