حاج علی اکبری:
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تصمیم کشورمان برای اجرای گام سوم، گفت: تصمیم با صلابت ایرانی که میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است، ثمراتش بهتر از دو گام قبلی خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳        06 September 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

به نقل از ایلنا، حجت‌‌الاسلام محمدجواد حاج‌‌علی‌‌اکبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن بیان برخی ویژگی‌های مکتب اباعبدالله حسین(ع) گفت: نتیجه آن مجاهدت حسینی را جامعه ما به خوبی دریافت کرده است. کسانی که توانستند از این مکتب درس بگیرند ملت ایران بودند. تاریخ بار دیگر مشاهده کرد که جامعه‌ای در ایمان به رتبه‌ای رسیده‌ که خداوند آن را می‌پسندد. 

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: جامعه‌ای که این ظرفیت‌ها را به خاطر الگو گرفتن از امام حسین(ع) در خود به وجود آورده است تا بار دیگر بتواند در این بخش حساس از تاریخ بشریت تصمیمی مانند اباعبدالله‌حسین(ع) بگیرد و مسیر تاریخ را برای آن روز موعود محیا کند و آن را تسریع بدهد. این نقشی بود که ملت ایران به عهده گرفت. در جریان شکفتن انقلاب اسلامی باز هم محرم و عاشورا و مجالس حسینی بود که بر محور و مدار جهاد در راه خدا به میدان آمد و این ملت را سازماندهی و بسیج کرد و ملت ما شاگردان شایسته‌ای برای مکتب اباعدالله حسین(ع)‌ بودند. پیدایش این انقلاب به یاد امام حسین(ع)‌ بود و ادامه راهش هم تنها با شیوه حسینی ممکن است. جامعه ما هرگز این درس‌ها را فراموش نمی‌کند. 

حجت‌الاسلام حاج‌‌علی‌‌اکبری در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدان ۱۷ شهریور و مرحوم آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران، گفت: از برگزار کنندگان همایش جهانی علی‌اصغر تشکر می‌کنیم که این حرکت فراگیر شده و به یک دستگاه تربیتی تبدیل شده که فرزندان خود را در مسیر سید شهیدان بیاورند. از هیات‌هایی که در روز ششم به نام حضرت قاسم شکل داده شده و سرمایه بزرگی برای ادامه راه ملت شده‌اند تشکر می‌کنم. همچنین از همه هیات‌هایی که مواظبند برنامه‌هایشان برای خانواده‌ها و بیماران مزاحمتی نداشته باشد تشکر داریم و امیدواریم در تاسوعا و عاشورا که اوج این برنامه‌ها است شاهد این عزاداری‌ها باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: ملت عزیز ما با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخته است و به خوبی زیبایی‌های این مکتب را بر مدار جهاد تجربه کرد و این مکتب حسینی هم کشور را حفظ کرد و هم رشد داد . شناسه ملت ایران امروز هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه است. ما امروز ثمره مقاومت حسینی را می‌چینیم. دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه تبار یزیدی است می‌بینید که در چه وضعیتی است. امروز در آمریکا در مورد افول اجماع وجود دارد و در این زمینه آینده شناسی می‌کنند که امریکا دیگر حتی کشور ۱۰ سال پیش هم نیست. دنیا دارد به عصر پسا آمریکا فکر می‌کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: آمریکا دیگر آن قدرت اقتصادی و سیاسی و توان تاثیرگذاری را ندارد و در مجله‌ای معتبر خودشان نوشتند پایان هژمونی آمریکا، و عکس این کرکس سفید که نماد آمریکایی است را کشیدند که پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است. هیات حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن به بیماری سرگشتگی استراتژیک و راهبری آخرین تلاش‌هایش را می‌کند که چهره ابر قدرتی خود را حفظ کند اما دیگر امکان پذیر نیست.

وی افزود: نه اقتصاد آمریکا  چنین اجازه می‌دهد که با ۲۰ هزار دلار بدهی بخواهد این چهره را حفظ کند چون آن اقتصاد که روزی نیمی از اقتصاد جهان را داشت امروز حدود ۱۵ درصد است و به زودی کاهش می‌یابد و نه از نظر فرهنگی و اجتماعی در چنین وضعیتی است و همه شاخص‌ها بحران را در آمریکا در بی‌خانمانی و مواد مخدر و گرسنگی و توسعه زندان‌ها و زیر پا گذاشتن دموکراسی در جامعه آمریکایی و ناهنجاری‌های  اخلاقی و جنسی و فاصله طبقاتی را نشان می‌دهد که این همان افول است و این دستگاه از درون در حال متلاشی شدن است و وضعیت سیاسی آن قابل گفتن نیست.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: گویی این ترامپ که با شعار جلوگیری از افول آمریکا به میدان آمد، آمده که تیر خلاص را به حیثیت آمریکا بزند. حیثیتی برای آمریکا در سطح جهان باقی نمانده است. شما مشاهده می‌کنید ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و شکل گیری بلوک مقاومت نفوذ منطقه‌ای او را کاهش داده است و این افول حاصل تکبر و فساد است. درخشش این ملت عزیز افول آمریکا را تسریع می‌کند. در منطقه‌ هم ثمرات آن را مشاهده می‌کنید. آن جنگ نیابتی که با ۸۰ درصد اشغالی سرزمین سوریه و آن همه سرمایه گذاری آمریکایی به وجود آمد، مشاهده می‌کنید که چند نقطه باقی مانده است. روحیه‌ای در مردم آنجا است که می‌خواهند بلندی‌های جولان آزاد شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: شرایط جدید اقتدار اجتماعی و حماقت اسرائیلی ها را می‌بینید و عراق دارد به سمت ساختن خودش پیش می‌رود و در یمن سرافراز ملاحظه می‌کنید که ائتلاف موهوم آمریکایی با محوریت سعودی به جایی نرسیده است. یمن به پنجمین سال مقاومت خود رسیده و دنبال راه برون رفت هستند و اخیرا نمایندگانشان برای تشکر خدمت رهبری معظم  آمدند. اخیرا که نتانیاهو نیاز داشت عملیاتی انجام دهد دیدید چه نتیجه‌ای برایشان داشت و دو سه هفته است که دارند کابوس موشک‌ها را می‌بینند.

حجت‌الاسلام حاج‌‌علی‌‌اکبری خاطرنشان کرد: در فلسطین هم راهپیمایی بازگشت هفتگی ادامه یافته و وحدت برقرار شده و صدای مقاومت از فلسطین  بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد و نامه حماس هم به رهبری معظم را دیدید. نمونه فراوان است. ایران قهرمان سربلند خودمان هم از میان همه این توطئه‌ها با صبر حسینی با یک نظام و رهبر حسینی و با ذخایر انسانی عالی و موقعیت عالی جهانی در حال بالیدن و شکفتن است. این ملت بصیر باهوش با مقاومت و صبر خودشان تمام توطئه‌های آمریکایی را خنثی کردند و فکر می‌کردند سال گذشته ۲۲ بهمن اینجا خواهند بود و امروز دیپلماسی التماسی و میانجی فرستادن آن‌ها را می‌بینید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: با حضور مردم بصیر این توطئه‌ها خنثی می‌شود و از آن زمستان سرد و تابستان داغ خبری باقی نمی‌ماند و روسیاهی برا دشمنان ما و سربلندی برای جبهه مقاومت باقی می‌ماند. از وقتی که این اقدام راهبردی در دستور کار مسئولان ما با توجه به تجربه تلخ برجام قرار گرفت و ایستادند و مقاومت کردند و کاهش تعهدات شروع شد گفتند بازار ایران چه خواهد شد؟ و گفتند در گام دوم بازار ایران چه خواهد شد؟ و هیچ اتفاقی نیافتاد و در برخی شاخصه‌ها بهتر هم شد.

وی افزود: این گام سوم هم از امروز اجرایی می‌شود و این تصمیم باصلابت ایرانی ثمرات بهتری از دو گام قبلی خواهد داشت. ملت ما به وعده‌های پوچ و خیالی وقعی نمی‌نهد و با اروپا هم به مذاکرات ادامه می‌دهد ولی بدبینانه و با دقت. چیزی که فقط می‌تواند حاصلی از این مذاکرات داشته باشد عمل است نه وعده؛ آنها باید به 11 تعهد خود عمل کنند. انشالله این منطق حسینی ما را به همه آرمان‌هایمان خواهد رساند و باید مقاومت کنیم و این مقاومت فعال زیمنه گشایش‌های فراوانی برای ما خواهدبود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: