سخنان دوباره رییس جمهور آمریکا درباره احتمال دیدار با روحانی؛
دونالد ترامپ در دفتر کار خود در کاخ سفید و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص احتمال دیدار با حسن روحانی در اواخر ماه جاری میلادی در نیویورک گفت، مطمئناً، هر چیزی ممکن است.
کد خبر: ۶۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸        05 September 2019
ترامپ: ظرف ۲۴ ساعت مشکل اقتصاد ایران را حل خواهیم کرد!

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

دونالد ترامپ، روز چهارشنبه ۱۳شهریور دیدار با حسن روحانی٬ رئیس جمهوری ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را ممکن دانست، ولی مدعی شده ایالات متحده تحریم‌ها علیه ایران را لغو نخواهد کرد. دونالد ترامپ در دفتر کار خود در کاخ سفید و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص احتمال دیدار با حسن روحانی در اواخر ماه جاری میلادی در نیویورک گفت، مطمئناً، هر چیزی ممکن است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این که مقام‌های ایران می‌خواهند مسایلشان را حل کنند و با یک مشکل بزرگ روبه رو هستند، گفت: تعداد کمی شاهد چنین تورم بی سابقه‌ای در ۵۰ سال هستند، موقعیت غم انگیزی است، می‌توانند مشکلات را سریع حل کنند، ما ظرف ۲۴ ساعت می‌توانیم مشکلشان را حل کنیم. باید ببینم چه پیش خواهد آمد.

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش دیگر درباره دیدار با حسن روحانی در نیویورک گفت، «نمی‌دانم. من خیلی از اقدامات رئیس جمهوری مکرون تشکر می‌کنم. اما ما از طریق امانوئل مکرون مسائل را دنبال نمی‌کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهار داشت: افراد مستقیما با ما تماس می‌گیرند و ما مجبور نیستیم مسائل را از طریق کشور‌های دیگر دنبال کنیم. ما چنانچه مایل می‌بودیم، می‌توانستیم کمک‌های زیادی مثلا از ژاپن بگیریم. ژاپن یکی از اصلی‌ترین خریداران نفت آن‌ها است. آن‌ها روابط گسترده‌ای دارند.

وی افزود: ما نیازی به دیگر کشور نداریم اگر بخواهیم مستقیما وارد مذاکره خواهیم شد.

دونالد ترامپ همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص شرط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام در مقابل آغاز مذاکرات رو در رو گفت، نه، این آخرین حرف‌های آن‌ها نبود. بلکه به صورت دیگری گفتند تا زمانی که برخی اقدامات ما انجام نشود. مثلا تحریم‌ها لغو شود. ولی چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. آن‌ها به صورتی که شما بیان کردید، این موضوع را مطرح نکردند، ولی خواست نهایی هم این بود، چنین چیزی روی نخواهد داد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: