رسانه‌های ترک‌زبان از آغاز مذاکرات دوجانبه آنکارا و مسکو بر سر فروش جنگنده سوخو-۳۵ روسیه به ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲        04 September 2019
اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد این کشور مذاکرات با روسیه را در خصوص خرید هواپیما‌های جنگنده آغاز کرده است.

دمیر خرید جنگنده سوخو-۳۵ را راهکاری موقت برای این کشور دانست. این مقام ترک افزود: ما هنوز در آغاز روند مذاکرات با روسیه هستیم. ما باید مذاکرات طولانی مدتی را با این کشور در این زمینه و سایر زمینه‌ها داشته باشیم.

همچنین دیمیتری شوگائف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه، امروز چهارشنبه گفت: مذاکرات با ترکیه بر سر خرید جنگنده سوخو-۳۵ آغاز شده، اما آنکارا هنوز از روسیه برای خرید جنگنده سوخو-۵۷ درخواست نکرده است.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت کشورش ممکن است جت‌های جنگنده سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ روسیه را جایگزین جنگنده اف-۳۵ آمریکا کند. شبکه خبری سی ان ان ترک زبان امروز پنج شنبه به نقل از اردوغان گزارش داد ترکیه در حال بررسی خرید جنگنده‌های روس در بحبوحه تشدید تنش‌ها با آمریکا بر سر خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه است.

رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود اعلام کرد: سوخو ۳۵ و سوخو ۵۷ از جمله گزینه‌های جایگزین (برای جنگنده اف-۳۵) هستند. چرا که نه، ما بدون دلیل به اینجا (روسیه) نیامده ایم.

اردوغان تاکید کرد تصمیم نهایی در این باره پس از شنیدن سخنان ترامپ در خصوص مشارکت آنکارا در برنامه اف-۳۵ در گفت‌و‌گوی تلفنی که در روز‌های آتی با وی خواهد داشت، مشخص می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: