معاون استاندار سیستان و بلوچستان هشدار داد؛
ماده مخدر جدیدی اخیراً در افغانستان کشف و تولید شده که جای شیشه را می‌گیرد و مقصد اصلی آن نیز ایران است.
کد خبر: ۶۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰        23 August 2019

تولید ماده مخدر جدید در افغانستان برای فروش در ایران
 

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمدهادی مرعشی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماده مخدر جدیدی اخیراً در افغانستان کشف و تولید شده که جای شیشه را می‌گیرد و مقصد اصلی آن نیز ایران است.

وی با اشاره به اینکه این ماده مخدر که در مناطق سردسیر افغانستان کشت می‌شود نیاز به پیش‌ساز ندارد و خودش تبدیل به شیشه می‌شود، گفت: تولید این ماده قیمت ماده مخدر شیشه را در افغانستان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان کاهش داده و کشفیات اخیر سال گذشته در حوزه سیستان نشان از ورود این مواد دارد که پاتوق‌ها نیز در حال افزایش است و باید به طور جدی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. در گذشته ۷۰ تا ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک بود، اما اکنون به ۶۷ درصد کاهش یافته و با افزایش رو به رشد کشفیات شیشه مواجه هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت مراکز DIC در استان بیان کرد: ۱۸ مرکز DIC دولتی در سیستان و بلوچستان داریم که بیشتر آن‌ها در مرکز استان فعال است. این مراکز تنها ۱۰۰ نفر را زیرپوشش قرار دهند و ستاد باید ۱۰۰ میلیون تومان برای آن‌ها اعتبار اختصاص دهد که تحقق نمی‌یابد. مراکز (DIC) نقش مهمی در شناسایی بیماران مبتلا به ایدز دارند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: