بانک مرکزی آلمان اعلام کرد روند کوچک شدن اقتصاد این کشور ممکن است ادامه یابد.
کد خبر: ۶۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳        21 August 2019
بانک مرکزی آلمان در گزارش جدید خود از اقتصاد این کشور با اذعان به رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو و اتحادیه اروپا هشدار داد به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات آلمانی در سراسر جهان و فعالیت‌های صنعتی در داخل این کشور، ممکن است رشد اقتصادی باز هم در محدوده منفی باقی بماند.

در سه ماهه دوم سال به دلیل تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، کاهش تقاضای داخلی و مساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی آلمان به منفی ۰.۲ درصد رسید. بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: در مجموع با در نظر گرفتن شرایط حاکم، احتمال تداوم روند نزولی در عملکرد کلی اقتصاد وجود دارد. مهم‌ترین دلیل تداوم روند رشد منفی مربوط به بخش صنعت است.

بانک مرکزی آلمان پیامد برگزیت بر رشد اقتصادی این کشور را کماکان جدی ارزیابی کرده و نسبت به کاهش تقاضای واردات انگلیسی‌ها برای واردات محصولات ساخت آلمان ابراز نگرانی کرده است. بنا بر اعلام این بانک، مشکلات پیش روی بخش‌های اقتصادی به ویژه در بخش تولید باعث شده است تا چشم‌انداز رشد پایدار آلمان تضعیف شود.

برای نخستین بار از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، دولت آلمان تصمیم گرفته است تا سیاست تراز بودجه‌ای خود را افزایش دهد. اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان اخیرا گفته بود که دولت برای تقویت رشد اقتصادی یک بسته محرک ۵۰ میلیارد یورویی را در نظر گرفته است و احتمال افزایش این مخارج در صورت لزوم وجود دارد.

بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی و دولت آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را کاهش داده‌اند. طبق اعلام دولت این کشور اقتصاد آلمان امسال تنها ۰.۵ درصد رشد خواهد کرد که در صورت تحقق نسبت به رشد ۱.۵ درصدی سال گذشته یک سوم شده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: