معاون وزیر صمت:
‌معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: کشور ما از بابت منابع خدادادی و نیروی جوان پتانسیل‌های زیادی داشته و از نظر منابع انسانی در رتبه سوم قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰        21 August 2019
برات قبادیان در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که یک سوم اقتصاد کشور را وزارت صمت رقم می‌زد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور، کار در این بخش بسیار سخت است و علاوه بر رسیدگی به صنایع فولاد و خودروسازی و ... باید به ارزاق مردم نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: با این منابع انسانی، منابع معدنی و صنعتی، آذربایجان شرقی یکی از شاخص‌های خوب کشور بوده و می‌تواند الگو باشد.

قبادیان با اشاره به استقبال مدیران استانی از طرح پاپ وزارت صمت، بیان کرد: طرح پاپ در ۹ استان کشور رونمایی شده و استاندار آذربایجان شرقی تنها استانداری است که در آیین رونمایی از این طرح حضور داشته‌اند؛ این امر نشانگر این است که آقای پورمحمدی در تلاش هستند تا صنعت و دانشگاه را به هم متصل کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با بیان این‌که دنیای آینده غیر از دنیای امروزی خواهد بود و فضای علم و اقتصاد کشور تغییر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در آینده ۷۰ درصد شغل‌ها به گونه‌ای خواهد بود که در جامعه کنونی وجود ندارد، از این رو وزارت صمت این موضوع را در دستور کار قرار داده و برنامه‌ریزی‌هایی را برای سال‌های آینده انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که نباید اجازه دهیم تا فاصله‌مان با دنیای صنعتی بیش از این شود، گفت: باید در این رابطه طرح‌های علمی و بنیاد‌های مستحکم علمی و فناورانه دانشگاه را به میدان آورد که خوشبختانه در آذربایجان شرقی این شرایط فراهم شده است.

وی ضمن تشکر از زحمات رئیس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، افزود: آقای نجاتی از مدیران شایسته استانی بوده و در دل مردم و صنعتگران جایگاه بسیار خوبی داشتند.

قبادیان افزود: قطعاً وزارت صمت از تجربیات آقای نجاتی بهره‌مند خواهد شد.

۴۰ درصد منابع بانک‌ها و موسسات اعتباری باید صرف صنایع شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس هم گفت: ۴۰ درصد منابع بانک‌ها و موسسات اعتباری باید صرف صنایع شود، اما برخی بانک‌ها به این امر عمل نکرده‌اند.

محمد حسین فرهنگی اظهار کرد: صنعت و تولید موضوع مهم و حیاتی است و در مقطع کنونی که اوج تحریم‌ها است، پذیرفتن مسئولیت در چنین شرایطی ایثار می‌خواهد؛ بنابراین از آقای امین زاده جهت پذیرش چنین مسوولیتی در این شرایط باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان معدنی، صنعتی و تجاری است و در هر سه بعد وظایف مدیریتی مربوط به این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد؛ اما مسیری که در آن قرار داریم چندان مناسب نبوده و در شأن استان نیست.

فرهنگی خاطرنشان کرد: در ماده ۲۳ قانون معادن پیش‌بینی شده است که هر جا ذخایر معدنی است، باید گردش مالی در همان استان انجام گیرد، ولی متاسفانه در برابر این اصل مقاومت می‌کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: