نگاهی بر نیمکت متزلزل مربیگری کشور همسایه؛
کاتانچ هفته گذشته از سمت مربیگری تیم ملی عراق کنار رفت و برخی سایت ها از صحبت فدراسیون فوتبال این کشور با «علی دایی» خبر دادند اما ظاهرا قرار نیست شهریار فوتبال ایران مربیگری در خارج از ایران را تجربه کند!
کد خبر: ۶۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹        21 August 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  بعد از اخراج سرکو کاتانچ از تیم ملی عراق، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال جانشین او هستند و یکی از مربیانی که به عراقی‌ها پیشنهاد شده، علی دایی است.

به نقل از ایران ورزشی؛ علی دایی از طریق یکی دو واسطه ایرانی که ارتباط نزدیکی با فدراسیون فوتبال عراق و اعضای اقتصادی آن دارند برای حضور در تیم ملی پیشنهاد شده و مورد استقبال هم قرار گرفته. عراقی‌ها که ابتدا فکر نمی‌کردند دایی علاقه‌ای به حضور روی نیمکت تیم ملی عراق داشته باشد، قرار است در جلسه آینده خود بحث حضور سرمربی سابق سایپا را مطرح کنند و در این مورد به قطعیت برسند. قرار است دوشنبه جلسه‌ای رسمی در فدراسیون فوتبال عراق تشکیل شود و مدیران برای انتخاب جانشین کاتانچ به اتفاق نظر برسند.

بعد از یک افتتاحیه جنجالی در کربلا، آخر شاهنامه برای عراقی‌ها مصیبت‌بار و تلخ بود. عراق طبق تصورات به فینال رسید تا رودرروی بحرین یکی از تیم‌های چغر آسیا بایستد. دیداری که همه پیش‌بینی یک پیروزی خوب برای میزبان و قهرمانی آسیا را داشتند اما همه چیز برعکس شد. فینال بازی‌های غرب آسیا بین دو تیم عراق و بحرین برگزار شد. این بازی حساس که در ورزشگاه بزرگ شهر بصره انجام پذیرفت، یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی برگزار شده در چند سال اخیر در عراق بود که مورد توجه فوتبال‌دوستان این کشور نیز قرار گرفت اما در نهایت با شکست غیرمنتظره یک بر صفر عراق مقابل بحرین همراه شد تا این ناکامی غیرمنتظره و عجیب فوتبال این کشور را در بر بگیرد.

ناکامی در فینال جام قهرمانی غرب آسیا باعث شد تا فشارها در برکناری سرکو کاتانچ از نیمکت رهبری عراق شدت بیشتری بگیرد. با افزایش هجمه‌ها سرانجام رؤسای فدراسیون فوتبال عراق زیر بار این تصمیم رفتند و به صورت رسمی با کاتانچ در آستانه ورود به دور مقدماتی جام جهانی 2022 قطر فسخ کردند. برکناری این مربی نسبتاً مشهور که از روز اول استقبال چندان خوبی از عقاید و تصمیمات او در عراق نشد بار دیگر موجی از نگرانی نزد طرفداران فوتبال در این کشور رقم زده است. فدراسیون فوتبال عراق با برکناری سرمربی اسلوونیایی باعث شد تا رکوردی عجیب در نیمکت رهبری شیرهای بین‌النهرین به ثبت برسد.

با اخراج کاتانچ رکورد 8 مربی در 4 سال روی نیمکت عراق به ثبت رسید تا میانگین مدت زمان کار یک مربی در تیم ملی به کمتر از شش ماه برسد. اوضاع بحرانی اردوی رقیب جدی ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 زمانی بدتر شد که با اخراج کاتانچ حالا دوگانه بزرگی در راه استفاده از مربی خارجی یا داخلی در تیم ملی رقم خورده است. رسانه‌های بغداد با اشاره به اینکه فدراسیون عراق هنوز استراتژی خاصی برای انتخاب جانشین برای کاتانچ ندارد مدعی شدند ممکن است یک مربی سرشناس داخلی به صورت موقت هدایت عراق را در دست بگیرد. از راضی شنیشل و حکیم شاکر به عنوان دو گزینه دم دست و البته همیشگی برای هدایت عراقی‌ها نام برده می‌شود اما یک خبر عجیب‌تر در راه است و به نظر می‌رسد که نیمکت عراق دوباره به کاتانچ خواهد رسید!

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: