کاربران رایانه، موبایل و تبلت همواره از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس مختلفی به منظور مقابله با نفوذ هکرها و بدافزارهای خطرناک به دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶        16 August 2019

با توجه به رشد و افزایش حملات سایبری و بدافزاری به سیستم‌های رایانه‌ای و موبایلی، بسیاری از اپلیکیشن و نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در جهان مورد استقبال و محبوبیت خیل عظیمی از کاربران رایانه و گوشی های هوشمند قرار گرفته اند.

نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس رایگان همواره از سوی خیل عظیمی از کاربران رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ مورد توجه و استقبال فراوانی قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که در آخرین گزارش‌های منتشر شده، بالغ بر ۵۲.۶ درصد از کاربران در سراسر جهان برای شناسایی ویروس، بدافزار و باج افزارهای رایانه‌ای از آنتی‌ویروس‌های رایگان استفاده می‌کنند. البته به عقیده کارشناسان، استفاده از آنتی ویروس های رایگان توسط کاربران بدان معناست که آنها هنوز به اهمیت بالای حفاظت از امنیت سایبری و حریم خصوصی خود پی نبرده اند.

در گزارشی که در وب سایت تک رادار آمده است، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری با بررسی دقیق اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس موجود در پلت‌فرم فروشگاه‌های اینترنتی فهرستی از بهترین نرم‌افزارهای مربوطه را در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرده‌اند که در زیر به آنها اشاره شده است:

نرم افزار آنتی ویروس آواست (Avast Mobile Security)  

این آنتی ویروس در سال ۱۹۸۸ میلادی در جمهوری چک توسعه داده و منتشر شد که از مشهورترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس در جهان به شمار می‌رود که عنوان بهترین آنتی ویروس سال ۲۰۱۷ میلادی را به خود اختصاص داد.

نرم افزار آنتی ویروس بیت دیفندر (Bitdefender Antivirus Free)

نرم‌افزار امنیتی بیت دیفندر ( Bitdefender ) توسط شرکت نرم‌افزاری سافت وین از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون تولید و منتشر شده است. این شرکت مستقر در رومانی تا سال ۲۰۱۷ میلادی میزبان بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان بوده است که به صورت اشتراکی از خدمات آن استفاده می کردند. این نرم افزار بدون شک یکی از بهترین و نام آورترین آنتی‌ویروس‌های جهان به شمار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به فایروال دوطرفه برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی کاربران، ایمنی با یک کلیک به همراه حفاظت اتوماتیک و محافظت کامل در برابر تمامی تهدیدات رایانه‌ای اشاره کرد.

نرم افزار آنتی ویروس ای وی جی (AVG)

نرم افزار آنتی ویروس AVG یکی از محصولات مربوطه برای سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس است که توسط شرکت خصوصی AVG Technologies در  جمهوری چک تولید شد و در اختیار کاربران قرار گرفت تا بدین وسیله بتوانند به مقابله با بدافزارهای خطرناک و ویروس‌های رایانه‌ای در دستگاههای الکترونیکی بپردازند.

نرم افزار آنتی ویروس مک آفی (McAfee Security & Power Booster Free)

از جمله مهم‌ترین قابلیت و ویژگی‌های مهم این آنتی ویروس می‌توان به قابلیت شناسایی انواع نرم‌افزارهای مخرب اعم از ویروس و Worm و تروجان، شناسایی دسترسی‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتشار ویروسهای غیر قابل شناسایی، به‌روزرسانی خوب و شناسایی ویروسهای جدید، شناسایی ویروسهایی که خود را فقط بر روی حافظه می‌نویسند، بهینه شدن برای  لپ‌تاپ، پشتیبانی از تمامی نسخه‌های ویندوز حتی نسخه‌های قدیمی و بهبود کارایی سیستم در هنگام کار و کاهش اشغال حافظه و منابع سیستم اشاره کرد.

نرم افزار آنتی ویروس کاسپرسکی (Kaspersky Mobile Antivirus)

این آنتی‌ویروس که یکی از قدرتمندترین و معروف ترین نرم‌افزارها در نوع خود به شمار می‌رود، توسط شرکت روسی کاسپرسکی توسعه داده شده است که از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به حفاظت، کشف و نابودی ویروس‌های کامپیوتری، تروجان، کرم، بدافزار و جاسوس افزار، کشف ونابودی روت‌کیت‌های ناشناخته، کشف و از بین بردن روت‌کیت‌ها، جلوگیری از هک در چت روم‌ها، اسکن هم‌زمان اینترنت و ای‌میل، پشتیبانی رایگان از مشکلات کاربران در تالار گفتگو و قطع بدافزارها به طور سریع و بدون اجازه‌گیری اشاره کرد.

نرم افزار آنتی ویروس سوفوس (Sophos Free Antivirus and Security)

از مهم ترین مشخصات این آنتی ویروس می توان به اسکن و پاکسازی حافظه رم کاربر، اسکن و پاکسازی کرنل سیستم، اسکن فایل ها و پوشه های سیستم، سازگاری با سایر آنتی ویروس ها و عدم تداخل در عملکرد آن ها، سبک و ساده بودن این ابزار و هماهنگی و پشتیبانی از نسخه های مختلف ویندوز اشاره کرد.

نرم افزار آنتی ویروس نورتون (Norton Security and Antivirus)

آنتی ویرویس نورتون قادر است از ورود هرگونه بد افزار و ویروس که از راههای مختلف قصد نفوذ به داخل سیستم را دارند جلوگیری کند و نیز در صورت مشاهده آنها اقدام به حذف آنها کند. این آنتی ویروس از برترین نرم افزارهای مربوطه در جهان به شمار می‌رود که تاکنون نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کرده است.

نرم افزار آنتی ویروس ترند میکرو (Trend Micro Mobile Security & Antivirus)

ترند میکرو (Trend Micro) یکی از شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده محصولات نرم‌افزاری امنیتی و ضد ویروس در دنیا به شمار می‌رود که دفتر مرکزی آن در شهر توکیوی ژاپن واقع شده است.

نرم افزار آنتی ویروس آن‌لب وی۳ (AhnLab V۳ Mobile Security)

آن‌لب یک شرکت تولید کننده نرم افزارهای امنیتی است که در سال ۱۹۹۵ میلادی در کشور کره جنوبی تاسیس و راه اندازی شد. از جمله محصولات این شرکت نرم‌افزارهای امنیتی چون ضد ویروس ( AntiVirus )، دیوار آتش ( Firewall )، آی‌پی‌سی، یوتی‌ام بوده است.

نرم افزار آنتی ویروس آویرا (Avira Antivirus Security)

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم افزار آنتی ویروس می‌توان به محافظت کامل در برابر هرگونه ویروس و بدافزار، شناسایی فایل‌های فشرده توسط توابع بازگشتیبرای بررسی فایل‌های فشرده و پکیج های اجرایی، پاسخگویی بسیار سریع به خطرات جدید، این امر در همکاری با شرکت‌های تحقیقاتی در زمینه بدافزار ها صورت پذیرفته، تکنولوژی AHeAD برای شناسایی و دفع خطر حمله مهاجمانی که به سرعت تغییر می‌کنند، قرنطینه فایل‌های آلوده و ایزوله کردن فایل‌های آلوده و مشکوک در ویندوز، بسته‌های بروز رسانی بسیار سبک برای اینترنت‌های با پهنای باند کم با آپدیت‌های روزانه در شبکه و اینترنت و امکان ایجاد پروفایل‌های مختلف مدیریتی با دسترسی‌های متفاوت اشاره کرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: