رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵        15 August 2019
دکتر احمد شیبانی در آئین افتتاح خط جدید تولید دارو‌های انسانی شرکت داروسازی مهبان دارو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت، اظهار کرد: مردم شاهد حمایت عملی از صنعت دارو در دوران مدیریت جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

وی با اشاره به افتتاح خط جدید تولید دارو‌های انسانی در این واحد تولیدی افزود: افتتاح این واحد تولیدی بیانگر آن است که در صنعت داروسازی تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده است و یک افتخار برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران با اشاره به اینکه حدود ۱۰۲ کارخانه داروسازی در کشور دارو‌های شیمیایی تولید می‌کنند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی هیچ صنعت داروسازی در کشور وجود نداشت و تنها ۴۰ واحد داروسازی فعال بود که ۱۴ واحد آن خارجی بود و در قالب شرکت‌های چند ملیتی فعالیت می‌کردند و قریب به ۲۵ درصد نیاز کشور به دارو در ایران تولید می‌شد و افزون بر ۷۵ درصد آن وارداتی بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها سه درصد داروی مورد نیاز کشور وارد می‌شود و ۹۷ درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و مردم در این چهل سال با داروی ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: در سایه تلاش و توان متخصصان ایرانی ۱۰۰ درصد مواد لا زم برای بسته بندی دارو در داخل کشور تولید می‌شود.

شیبانی افزود: کشور ایران در سال ۵۶ با جمعیت ۳۵ میلیون نفری حدود ۵۰۰ میلیون دلار در تامین نیاز‌های دارویی هزینه داشت و اکنون با ۸۰ میلیون نفر جمعیت تنها سه درصد دارو را وارد می‌کند. اگر سهم بالایی در تولید دارو نداشتیم معلوم نبود رقم ۵۰۰ میلیون دلار قبل از انقلاب برای تولید دارو در سال‌های اخیر به چه میزان می‌رسید و آیا اصلا کشور توان تامین این میزان منابع مالی را داشت یا با بحران مواجه می‌شدیم؟.

وی با تاکید بر اینکه نیاز‌های صنعت داروسازی به اندازه مورد نیاز پیش بینی و تامین شده و هیچگونه کمبودی وجود ندارد گفت: توسعه و پیشرفت هر کشوری به صنعت وابسته است و صنعت داروسازی کشور با تمام توان برای تامین نیاز تلاش می‌کند.

وی افزود: دارو یک کالای حیاتی و حساس به شمار می‌رود و با هیچ کالایی قابل مقایسه نیست. خوشبختانه صنعت داروسازی کشور اجازه نخواهد داد که مردم نگران تامین دارو باشند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: