معاون وزیر صمت خبر داد:
معاون وزیر صمت گفت: کارخانه استیل کورد دره‌شهر میزان وارادت قطعات لاستیک را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱        15 August 2019
«فرشاد مقیمی» در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: رشد شاخص‌های صنعتی استان نسبت به سال‌های اول دهه ۹۰ قابل‌توجه است و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده است.

وی بر نیاز بخش صنعتی در کل کشور نیازمند نقدینگی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم سطح تولید دو سال قبل حفظ کنیم نیازمند دو الی سه برابر شدن ورود نقدینگی به این بخش هستیم.

معاون امور صنعتی وزارت صمت، از رشد ۴۰ درصدی تسهیلات بخش صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: برای تأمین مواد اولیه به سه برابر، دو سال قبل اعتبار نیاز است و باید به دنبال تأمین مواد اولیه بخش صنعت باشیم که این مهم از طریق توجه به ظرفیت‌های داخلی قابل تحقق است.

مقیمی ادامه داد: واردات در حوزه مواد اولیه، قطعات و خدمات قابل‌توجه است، اما باید پتانسیل‌های داخلی تجمیع شود و پروژه‌های ساخت داخل در اولویت قرار گیرد که سازوکار‌های لازم در وزارتخانه اندیشیده شده و خوشبختانه در امروز در دره‌شهر در کارخانه استیل کورد دره‌شهر کار بسیار خوبی در حال انجام است که با ظرفیت ۵۰۰۰ تن به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴۰ درصد واردات لاستیک کشور را کاهش خواهد داد.

وی گفت: نیازمندی‌های حوزه صنعت در کل کشور شناسایی‌شده و می‌توان با شناخت ظرفیت‌ها در راستای اتصال نیازمندی‌ها به پتانسیل‌ها به توسعه و خودکفایی کشور کمک کنیم.

معاون وزیر صمت، تصریح کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نه‌تن‌ها واحد‌های مشکل‌دار بررسی می‌شوند بلکه واحد‌هایی که در شرایط خوب هستند باید در ستاد تسهیل بررسی شوند تا اگر قرار است با مشکل مواجه شوند، پیشگیری لازم در خصوص آن‌ها صورت گیرد.

مقیمی با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق را نباید دست‌کم گرفت، تصریح کرد: ثبت تسهیلات سیل در سامانه سجاد فعلاً باز است و تا چند روز آینده واحد‌های صنعتی می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

وی تأکید کرد: در بحث پروانه بهره‌برداری و جواز تأسیس به‌رغم محدودیت‌های ایجادی به ترتیب ۱۵ و ۲۴ درصد رشد داشته‌ایم، در شرایط تحریم نباید تمرکز را روی محدودیت قرار دهیم بلکه باید به ظرفیت‌ها توجه ویژه کنیم.

معاون وزیر صمت از بانک‌های عامل خواست در بحث تولید منعطف‌تر به این حوزه توجه کنند، زیرا زمان پرداخت تسهیلات برای برخی واحد‌ها حیاتی و ضروری است.

در این نشست مجریان واحد‌های صنعتی و معدنی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و در پایان از پیشکسوتان صنعت استان و مدیران واحد‌های نمونه تقدیر شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: