عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری تشکیل جلسه کبرا در دولت انگلیس برای نفت‌کش توقیف شده حاصلی برای انگلیس نخواهد داشت، اگر کاری از آن‌ها برمی‌آمد تا الان انجام داده بودند، اقدامات اخیر آن‌ها به خاطر این است که روحیه خود را از دست ندهند.
کد خبر: ۶۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴        23 July 2019
سید محمدجواد ابطحی امروز در اصفهان در خصوص تشکیل جلسه کبرا در دولت انگلیس برای بررسی وضعیت نفت‌کش توقیف شده اظهار کرد: برگزاری این جلسات حاصلی برای انگلیس نخواهد داشت، اگر کاری از آن‌ها برمی‌آمد تا الان انجام داده بودند، اقدامات اخیر آن‌ها مانند رفتن به مجمع‌ها و برگزاری کنفرانس‌ها هم به خاطر این است که روحیه خود را از دست ندهند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شواهد حاکی از آن است که حوادث این چند وقت اخیر بر روی کشور‌های منطقه و کشور‌های همسایه عربی اثرگذار بوده و آن‌ها متوجه شدند اگر بر ایران اسلامی به عنوان برادر خود اتکا کنند بهتر تا دست گدایی به طرف قدرت‌های بیگانه که هزاران مایل از اینجا فاصله دارند و صرفاً به دنبال منافع خود هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: کشور‌های منطقه و همسایه ایران امروز می‌دانند اگر در منطقه خودمان این تعامل را داشته باشیم و دست ابرقدرت‌ها را کوتاه کنیم همه مشکلات منطقه حل خواهد شد.

اقدامات ایران درباره توقیف نفت‌کش خود

وی افزود: ایران در خصوص توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق طرح شکایتی تقدیم کرده و اخطار‌های لازم را هم داده است، اما کار اقدام متقابل ایران بر اساس قواعد حقوقی شکل گرفت.

ابطحی اضافه کرد: مهم‌ترین قاعده حقوقی که در تنگه هرمز رعایت نشده قاعده عبور بی‌خطر هست، نفت‌کش انگلیسی به اخطار‌هایی که به آن در این باره داده شده اعتنا نکرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: ایران می‌تواند در مجامع حقوقی با استفاده از قواعدی که از سمت نفت‌کش انگلیسی رعایت نشده است جواب آن‌ها را بدهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین شورای امنیت هم نمی‌تواند علیه ایران قطع‌نامه‌ای صادر کند، معاون وزیر خارجه روسیه هم موضع قوی در این رابطه داشت و حق را به ایران داده بود بنابراین اگر رأی‌گیری شود در صورت وجود عهدنامه هم امکان دارد که آن را وتو کند.

اتمام‌حجت ایران با دزدان دریایی در خلیج‌فارس

ابطحی با تأکید بر اینکه برای اولین بار دزدان دریایی باید بفهمند که مدیریت خلیج‌فارس با ایران مقتدر است، یادآور شد: دزدان دریایی باید بدانند اگر ایران تاکنون در این خصوص صحبتی نمی‌کرده و تعامل داشته به خاطر اتمام‌حجت بوده که کشوری نیست که از قواعد بین‌المللی سرپیچی می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در مسأله برجام در مجامع بین‌المللی مشخص شد چه کسانی از قواعد سرپیچی می‌کنند و ناقض قرارداد‌ها و مفاد بین‌المللی هستند.

دست برنده ایران در مسأله نفت‌کش‌ها

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پشتیبانی و حمایتی که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها از دولت و این حرکت سپاه در توقیف نفت‌کش انگلیس انجام دادند و مردم همیشه در صحنه دست برنده با ایران است.

وی با اشاره به نقش وزارت امور خارجه در این بحث ابراز داشت: در این وادی وزارت خارجه می‌تواند نقش بیشتری داشته باشد، با قدرت عمل کند، شفاف صحبت کند و از صحبت‌های دوپهلو خودداری کند.

ابطحی در پایان درباره مطالبه گری ایران درباره نفت‌کش خود توصیه کرد: باید به دنبال آن باشیم که حق خود را بگیریم، زیرا حق دادنی نیست، گرفتنی است، ایران می‌تواند بحث نقض قوانین و حقوق بین‌الملل دریا و کشتی‌رانی توسط انگلستان را مطالبه و برای عبور از تنگه هرمز عوارض امنیت وضع کند.

به گزارش فارس، دولت انگلیس در پی انتشار خبر توقیف یک فروند کشتی این کشور در تنگه هرمز اقدام به تشکیل نشست کمیته اضطراری خود -COBRA-کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: