رهبر کره‌شمالی به‌رغم پیچیده بودن سرنوشت مذاکرات با آمریکا از یک زیر دریایی جدید بازدید کرد و اهتمام ویژه‌ای به سامانه‌های جنگی آن نشان داد.
کد خبر: ۶۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲        23 July 2019

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از یک زیر دریائی جدید دیدن کرد و اهتمام ویژه‌ای به سامانه‌های جنگ افزاری آن نشان داد. این در حالی است که سرنوشت مذاکرات پیچیده با آمریکا هنوز مبهم و نامشخص است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بدون اشاره به ویژگی‌ها یا موقعیت این زیر دریایی اعلام کرد که در دریای «شرق» معروف به دریای «ژاپن» فعالیت خواهد شد.

این خبرگزاری افزود: «فرمانده ارشد در جریان جزئیات تاکتیکی، راه اندازی و سیستم‌های جنگ‌افزاری این زیر دریایی قرار گرفته است».

رهبر کره‌شمالی درست زمانی از این زیردریایی بازدید کرده است که پیونگ‌یانگ ماه گذشته هشدار داده بود رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی بر مذاکرات هسته‌ای که در دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و کیم در منطقه عاری از سلاح در مرز دو کره پیشنهاد شده، تاثیر خواهد گذاشت.

از آن زمان تا کنون نیز هنوز نشستی بین دو طرف برگزار نشده است.

حدود ۳۰ هزار سرباز آمریکایی در کره جنوبی حضور دارند و رزمایش‌های مشترک سالانه آن‌ها با ارتش این کشور خشم کره شمالی که این رزمایش‌ها را آموزش جنگی توصیف می‌کند، به دنبال دارد.

کره شمالی هفته گذشته این رزمایش‌ها را «فشار آشکار» بر پیونگ یانگ و نقض روح بیانیه مشترکی اعلام کرد که سال گذشته بین ترامپ و کیم امضا شده است.

ترامپ نیز دوشنبه گذشته اعلام کرد که نامه‌نگاری‌های بسیار مثبتی با کره‌شمالی در جریان است.

وی افزود: «آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی بار دیگر تکرار نمی‌شود و به طور کل هیچ چیز دیگری وجود ندارد».

واشنگتن بر خلع کامل سلاح هسته‌ای کره‌شمالی به عنوان شرط رفع تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل اصرار دارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: