حمله جدید رییس جمهور آمریکا به تهران در دیدار با نخست وزیر پاکستان:
دونالد ترامپ گفت پس از رویدادهایی پی در پی که منجر به افزایش تنش با ایران شده است فکر مذاکره با ایران سخت‌تر می‌شود. ترامپ پیشتر ادعای ایران مبنی بر بازداشت تعدادی از "جاسوسان سیا" در این کشور را "کاملا دروغ" خوانده بود.
کد خبر: ۶۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵        23 July 2019

ترامپ: در ایران تورم به 75 درصد رسیده / تظاهرات سراسری در کشور برپا شده!/ با فن آوری مدرن پهپادشان را ساقط کردیم

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۳۱ تیر (۲۲ ژوئیه) گفت که یک سلسله از رویداد‌ها باعث افزایش تنش با ایران شده است که گفتگو با این کشور را روز به روز دشوار‌تر می‌کند.  به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ چند ساعت پس از انتشار خبر بازداشت "تعدادی از جاسوسان سازمان سیا" در ایران مدعی شد: «پس از وقوع یک رشته از حوادث فکر مذاکره با ایران سخت‌تر می‌شود.»

رئیس جمهوری آمریکا که در کاخ سفید در حضور خبرنگاران سخن می‌گفت: افزود که "باید صبر کرد و دید چه خواهد شد؛ شرایط به گونه‌ای است که می‌تواند به هر سویی متمایل شود".

وی که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در کنارش نشسته بود، به خبرنگاران گفت: «به صراحت باید گفت که روز به روز برای من سخت‌تر می‌شود تا با ایران به توافق برسم، چون آن‌ها خیلی بد رفتار می‌کنند».

ترامپ اظهارات داشت: «به شما می‌گویم که این کار می‌توانست آسان‌تر انجام شود. مشکلی ندارم اگر طور دیگری پیش برود».

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ایران نمی‌داند که کجا دارند می‌روند. من گزارش‌های زیادی دیده و خوانده‌ام. این کشور در حال حاضر سردرگم است. نمی‌دانند چکار دارند می‌کنند. مشکلات خیلی زیادی از نظر اقتصادی دارند. کشورشان در بحران است. در سرتاسر کشور تظاهرات برگزار می‌شود. نرخ تورم در آنجا به ۷۵ رسیده است».

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «من کنار می‌کشم و منتظر می‌مانم تا ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد. آن‌ها کشوری مذهبی بوده و رهبرانی مذهبی دارند، ولی خیلی دروغ می‌گویند. متاسفانه ناچار شدیم که پهپاد آن‌ها را سرنگون کنیم، با فناوری جدید؛ اعلام کردیم که آن را ساقط کرده‌ایم، ولی به دروغ گفتند که این کار را نکرده‌ایم. شواهد زیادی درباره این سرنگونی وجود دارد، کافی است که به آب‌های اقیانوس نگاه کنید».

وی سپس به عمران خان اشاره کرد و گفت که «پاکستان هرگز دروغ نمی‌گوید، ولی متاسفانه ایران دروغ می‌گوید».

رئیس‌جمهوری آمریکا تلویحا با زبانی تهدیدآمیز گفت که کشورش «آماده بدترین‌هاست، ولی آماده بهترین هم هستیم».

وی تصریح کرد: «آن‌ها واقعا کشور نخست در حمایت از تروریسم در جهان هستند. آن‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند، چون دچار کمبود منابع مالی هستند. توافقی که دولت اوباما امضا کرد واقعا فاجعه‌بار بود. دوره آن کوتاه بود، برنامه موشکی بالستیک را پوشش نمی‌داد».

ترامپ افزود: «خیلی چیز‌ها اشتباه بود. به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار پول داده شد به علاوه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار پول سبز قشنگ به صورت نقد. پاکستان دوست دارد که مقداری از این پول نقد را داشته باشد. ولی به ایران یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار پول نقد داده شد. غیرقابل تصور است. ولی به جای اینکه با احترام رفتار کنند و قدردان باشند، به آمریکا بی‌احترامی کردند. نباید این کار را می‌کردند».

رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه پیش از این اظهارات نیز در توئیتی، شدیدا به تهران حمله کرد و آن را «یک رژیم مذهبی» خواند که به گفته او «بدجوری شکست خورده و نمی‌داند چه باید بکند». وی گفته بود: «اقتصادشان مرده، و بدتر هم خواهد شد. وضع ایران افتضاح کامل است!»

منابع : DW + RFE/RL
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: