ادامه واکنش مقامات انگلیسی به توقیف نفتکش بریتانیا؛
جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، بعد از یک تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، گفته ایران در پی توقیف نفتکش خود در جبل الطارق، این موضوع را از دریچه "مقابله به مثل" می بیند.
کد خبر: ۶۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷        21 July 2019

تحریمهای لندن علیه تهران اجرایی خواهد شد؟ /توقیف اموال ایران در بریتانیا

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

در ادامه واکنش‌ها به توقیف نفتکش بریتانیا توسط سپاه پاسداران در تنگه هرمز، وزیر دفاع بریتانیا اقدام ایران را «خصمانه» توصیف کرده و در عین حال وزیر خارجه این کشور گفته است لندن خواستار کاهش تنش‌ها با تهران است؛ همزمان اتحادیه اروپا نیز از ایران خواست که از تنش‌های بیشتر پرهیز کند.

اظهارات مقام‌های بریتانیایی پس از برگزاری نشست کمیته امور اضطراری این کشور در روز شنبه ۲۹ تیر ایراد شد. جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، پس از این نشست در توئیترش نوشت که این کمیته بر خواست بریتانیا برای کاستن از تنش‌ها تأکید کرده، اما در عین حال «تایید کرد که استنا ایمپرو در آب‌های عمان و با نقض آشکار حقوق بین‌الملل توقیف شده است».
 
تحریمهای لندن علیه تهران اجرایی خواهد شد؟ /توقیف اموال ایران در بریتانیا
 
جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، بعد از یک تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، گفته ایران در پی توقیف نفتکش خود در جبل الطارق، این موضوع را از دریچه "مقابله به مثل" می‌بیند.هانت گفت: "این برداشت خیلی دور از واقعیت است. " او ایران را ترغیب کرد به اقدام "غیرقانونی" خود در توقیف نفتکشی که با پرچم بریتانیا در خلیج فارس حرکت می‌کرد خاتمه بدهد.

هم زمان، روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف گزارش داده که جرمی هانت روز یکشنبه (۲۱ ژوئیه) مجموعه تحریم‌های دیپلماتیک و اقتصادی تازه‌ای را علیه ایران اعلام خواهد کرد که می‌تواند شامل توقیف احتمالی اموال ایران در بریتانیا نیز باشد. این روزنامه همچنین گزارش داد که ممکن است لندن اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد را هم به اعمال تحریم‌هایی علیه ایران تشویق بکند که در چارچوب توافق هسته‌ای (برجام) لغو شده بودند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: