معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، ۴۵۰ واحد تولیدی در استان با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳        14 July 2019

۴۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی با رکود مواجه شده اند


وی شنبه شب در دیدار با رئیس بسیج مهندسین صنعتی کشور در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، ۴۵۰ واحد تولیدی در استان با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند و ساماندهی آن‌ها در قالب کلینیک صنعتی را به شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی واگذار کرده‌ایم و در حال حاضر رفع مشکلات و کمک به ۱۹۹ واحد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برق و دام در زمره محصولاتی هستند که می‌توان در بافت روستایی آن‌ها را تولید کرد، اما نگرانی بابت فروش آن‌ها نداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر از طریق پست ۱۳۲، به کشور افغانستان برق صادر می‌شود و می‌توان در کنار این ظرفیت، خطی ۴۰۰ کیلوواتی نیز ایجاد کرد و از ظرفیت آن برای فروش و صادرات برق استفاده کرد.

وی گفت: تلاش استان برای رشد صادرات برق است و مذاکراتی در این باره در حال انجام است و سرمایه مورد نیاز برای تحقق این مهم نیز حدود ۴۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است و اگر این موضوع به درستی دنبال شود، توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی خورشیدی توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در چارچوب اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، این استان به ۱۲ منطقه تقسیم شده است و برای هرمنطقه معین‌هایی انتخاب شده‌اند و طبق بررسی‌های انجام گرفته، این طرح بهترین روش برای ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق محروم است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری‌های در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از اهمین بالای برخوردار است و براساس برآورد‌ها هزینه مورد نیاز برای اجرای نیروگاه برق خورشیدی ۵ کیلووات، حدود ۳۲ میلیون تومان است که طول عمر آن نیز ۲۰ ساله است.

علی‌اصغر شهبازی افزود: حدود ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قانون مجلس برای این طرح پیشنهاد شده است، اما در تلاش هستیم که زیرسازه‌هایی را در این بخش فراهم آوریم که به ایجاد کسب و کار منجر می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: