وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیات موسوم به "پنجه ـ. ۲" علیه حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شمال عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴        13 July 2019
وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه تحولات عملیات "پنجه ۱" که در هاکورک واقع در شمال عراق با موفقیت انجام شد، نیرو‌های ارتش ترکیه شامگاه جمعه عملیات موسوم به "پنجه ۲" را در مناطق مختلفی که "تروریست‌ها" در آن مستقر هستند، آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است: این عملیات طبق برنامه‌ریزی با پشتیبانی نیروی هوایی و زمینی ادامه می‌یابد.

در این بیانیه همچنین به تداوم عملیات پنجه ۱ برای هدف قرار دادن انبار مهمات و مخفیگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در منطقه هاکورک اشاره شده است.

از سوی دیگر، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در سخنانی اظهار کرد که وزارت دفاع ترکیه از ۲۷ مه گذشته تاکنون ۱۴۳ تن از عناصر پ. ک. ک. را در عملیات مداوم خود علیه این نیرو‌ها "خنثی" کرده است که ۶۱ تن از آن‌ها در عملیات "پنجه" خنثی شده‌اند.

وی افزود: نیرو‌های ترکیه به عملیات خود علیه تروریسم ادامه می‌دهند و به منظور تضمین باقی ماندن حکومت ترکیه، حاکمیت و استقلال آن در داخل کشور، عراق، سوریه و دریا‌ها مبارزه می‌کند.

آکار تصریح کرد که ارتش ترکیه به وظایف خود در چارچوب ناتو، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا عمل می‌کند و در صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی سهیم می‌شود.

وی ادامه داد: نیرو‌های ترکیه از جایگاه بالا و منحصر بفرد خود به ویژه در سطح ناتو حفاظت می‌کنند. سازمان گولن که عناصر آن به داخل نهاد‌های دولت نفوذ کرده بودند ۱۵ ژوئیه قصد خیانت علیه نیرو‌های مسلح و دموکراسی ترکیه را داشتند که کشور پیشتر شاهد آن نبوده است.

این مقام ترکیه‌ای گفت: موفقیت‌هایی که نیرو‌های ترکیه در جریان عملیات‌ها و مانور‌های بزرگ در داخل و خارج کسب کرده‌اند تنها نشانه برای افزایش توان خود تا زمان پاکسازی از عناصر گولن است.

آکار در ادامه به عملیات‌های "سپر فرات"، "شاخه زیتون"، "پنجه" و عملیات‌های مداوم خود در شرق و جنوب شرقی ترکیه اشاره کرد و افزود: ارتش ترکیه با جدیت به تلاش‌های خود به منظور مقابله با تلاش‌ها برای هدف قرار دادن حاکمیت و استقلال ملت ترکیه در دریای اژه، دریای مدیترانه و قبرس ادامه می‌دهد.
منبع:القدس العربی
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: