برخی وابسته به قدرت و ثروت به تخریب محیط زیست روی می‌آورند؛
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: باید قوانین در خصوص حفظ محیط زیست آن قدر پیچیده و سختگیرانه باشد که هر کسی، سازمانی یا کمیسیونی به خود اجازه ندهد بخشی از جنگل و طبیعت از بین ببرد.
کد خبر: ۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱        13 July 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست هم اندیشی فعالان محیط زیست اظهارداشت: یکی از جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر حفظ محیط زیست است و باید با هرگونه تخریب محیط زیست با برخورد زبانی تا انتظامی و قضایی جلوگیری کرد.

وی گفت: حفظ محیط زیست یک معروف و وظیفه همگانی است و همه آحاد مردم و نخبگان در خصوص محیط زیست دغدغه دارند و می‌دانند امروز آب، خاک، جنگل، هوا و فضا سرمایه الهی برای زیست انسان‌ها و همه موجودات است.

رئیس دستگاه قضا افزود: امروز برخی وابسته به قدرت و ثروت به تخریب محیط زیست روی می‌آورند و وقتی ما این اقدام را از طرف یک فرد عادی ممنوع می‌دانیم از یک موسسه یک سازمان هم به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی گفت: نزولات آسمانی در همه جای عالم به عنوان برکت مطرح است و چرا به خاطر نبود زیرساخت‌ها برخی‌ها از باران زیاد گلایه دارند، معلوم است که لایروبی‌ها انجام نشده است و جنگلی که باید حافظ این گونه سیلاب‌ها باشد تخریب شده است و مسیل‌هایی که می‌تواند آب را حفظ کند و در مسیر خود قرار دهد، با آسیب مواجه شده است، چون به محل ساخت و ساز تبدیل شده است.

رئیسی افزود: نگاه‌ها در خصوص حفظ محیط زیست باید کارشناسی باشد و تصرف کردن نباید در دست یک سازمان یا یک اداره یا جمعی کوچک باشد و اگر تغییری ضروری بود باید قانون آنقدر پیچیده باشد که امکان آن سخت شود نه اینکه با یک مصوبه کمیسیون کاربری یک منطقه تغییر کند.

وی گفت: اگر هم ضرورتی بود که درختی قطع شود حتما باید این تصمیم در دست یک شخص یا کمیسیون خاص نباشد و از اجرای پروژه اقتصادی که به جنگل و آب و خاک آسیب می‌رساند باید خودداری شود.

توسعه یافتگی باید در پرتو حفظ محیط زیست باشد

رئیس قوه قضاییه گفت: توسعه یافتگی باید در پرتو حفظ محیط زیست باشد و یکی از جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر هم حفظ محیط زیست است.

سید ابراهیم رئیسی در نشست هم اندیشی فعالان محیط زیست با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) به تعالیم این امام همام در خصوص حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: پیش از آنکه لازم باشد دلایل نقلی برای ضرورت حفظ محیط زیست ارایه کنیم دلایل عقلی وجود دارد.

وی حفظ محیط زیست را لازمه زندگی بشریت و زنده بودن طبیعت دانست و بر تعالیم قرآن کریم و اهل بیت (ع) بر حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: حوزه و دانشگاه نیز تحقیقات فراوانی با استناد به سخنان امامان و پیشوایان در خصوص ضرورت حفظ محیط زیست انجام داده است و ما در سیره ائمه و به خصوص در سیره امام رضا (ع) می‌بینیم که جای جای زندگی شان بر حفظ محیط زیست استناد دارد.

رئیسی گفت: در هر گونه توسعه در کشور باید حفظ محیط زیست مد نظر قرار گیرد و اگر مطالعات نشان دهد که با ساختن کارخانه و بنگاهی به محیط زیست آسیب وارد می‌شود این ساخت و ساز نباید انجام شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: