روزنامه واشنگتن پست مدعی شد دولت ترکیه در تلاش برای اعمال نفوذ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ از طریق مشاور امنیت ملی سابق آمریکا بوده است.
کد خبر: ۶۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸        13 July 2019
روزنامه واشنگتن پست با استناد به بیانیه‌ای که روز جمعه در جلسه دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا قرائت شد، نوشت دولت آمریکا اطلاعات مستقل و متعدی دال بر تلاش‌های ترکیه برای اعمال نفوذ در سیاست آمریکا از جمله مسئله مربوط به فتح‌الله گولن، روحانی تبعیدی، دارد که آنکارا خواهان استرداد آن است.
بر اساس این گزارش، اطلاعاتی که دولت آمریکا در اختیار دارد نشان می‌دهد یک بازرگان -که با دولت ترکیه روابطی نزدیک داشته است- با مایکل فلین به دلیل ارتباط این ژنرال بازنشسته ارتش با کمپین انتخاباتی ترامپ وارد رابطه شده بود.
بنا بر اطلاعات، وکلای فلین خواستار تعویق دو ماهه صدور حکم برای موکل خود با هدف به نتیجه رسیدن همکاری وی با دولت شدند.
فلین که یکی از مظنونان اصلی تحقیقات رابرت مولر بازرس سابق ویژه تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکاست، به ارائه اطلاعات نادرست به اف‌بی‌آی درباره تماس‌هایش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، در زمان رقابت‌های انتخاباتی در این کشور متهم شده است.

ترامپ و مقامات روسیه این ادعا‌ها را رد کرده‌اند و ترامپ این تحقیقات را «شکار جادوگر» توصیف کرده است که در مدت دو سال به هیچ سند و مدرکی دال بر تبانی روسیه با ترامپ دست نیافت.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: