مقامات آگاه اعلام کردند که مذاکرات تجاری هند و آمریکا برای حل اختلافات در زمینه تعرفه‌های گمرکی، بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت.
کد خبر: ۶۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰        13 July 2019
 در دیدار روز گذشته مقامات هندی و آمریکایی در دهلی نو در خصوص تعرفه‌های گمرکی هیچ توافقی حاصل نشده است.

یک مقام هندی که خواست نامش فاش نشود گفت: در این مذاکرات در خصوص مهمترین اختلافات و مسایل موجود مانند محصولات کشاورزی، بازرگانی دیجیتالی، فولاد و آلومینیوم گفت و گویی صورت نگرفت.

قرار است پیوش گویال وزیر صنایع و بازرگانی هند ماه آینده با سفر به آمریکا با رابرت لایتزییر نماینده تجاری این کشور گفتگو کند.

تاکنون آمریکا و هند هیچکدام بیانیه‌ای رسمی در خصوص مذاکرات تجاری میان خود صادر نکرده‌اند.

به گفته مقامات هندی، نمایندگان آمریکا در مذاکرات روز گذشته خود با طرف هندی خواستار لغو تعرفه‌های گمرکی هند برای واردات کالا‌های آمریکایی شده‌اند که این درخواست با مخالفت هند روبرو شده است.

پیش از این نارندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن، در خصوص درخواست آمریکا برای لغو تعرفه‌های گمرکی هند اعلام کرده بود که تصمیمات هم اکنون گرفته شده‌اند و دو کشور باید برای رفع اختلافات تجاری خود به آینده امیدوار باشند.

دهلی نو پس از اقدام آمریکا در خارج کردن این کشور از «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) تصمیم گرفت برای واردات چندین کلی آمریکایی تعرفه وضع کند.

ترامپ یک روز پیش از دیدار با مودی در پیامی توییتری خواستار لغو تعرفه‌های گمرکی هند بر روی کالا‌های آمریکایی شده بود و این تعرفه‌ها را غیر قابل قبول دانسته بود.

یک سال پس از اقدام آمریکا در وضع تعرفه وارداتی بر روی فولاد و آلومینیوم هند و همچنین در واکنش به اقدام آمریکا به لغو امتیازات نظام عمومی ترجیحات، دهلی نو ماه گذشته برای واردات ۲۹ کالای آمریکایی از جمله گردو، بادام و حبوبات به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار تعرفه گمرکی وضع کرد.

مقامات هندی پیش از این اعلام کرده بودند که اگر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سخنان خود را در خصوص خارج کردن هند از «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) عملی کند، دهلی نو نیز در مقابل تعرفه‌های گمرکی متقابل برای ۲۰ کالای آمریکایی وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته هند را از نظام عمومی ترجیحات خارج کرد.

بر اساس توافقنامه «نظام عمومی ترجیحات» بسیاری از کشور‌های درحال‌توسعه فرصت می‌یابند تا با استفاده از مزیت تعرفه گمرکی صفر و یا ناچیز بر برخی از اقلام صادراتی خود، اقتصادشان را بهبود بخشیده و از فقر خارج شوند.

آمریکا اعلام کرده که موازنه منفی تجاری با هند در سال ۲۰۱۷ به ۲۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. این کشور به دنبال دسترسی بیشتر به بازار هند است.
منبع:شبکه خبری " ان دی تی وی"
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: