پس از انتشار خبر اعزام دومین ناو جنگی انگلیس به منطقه خلیج فارس، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس گفت: ما به طور روشن به ایران اعلام کرده ایم که قصد افزایش تنش با این کشور را نداریم.
کد خبر: ۶۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹        12 July 2019
پس از انتشار خبر اعزام دومین ناو جنگی انگلیس به منطقه خلیج فارس، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس گفت: ما به طور روشن به ایران اعلام کرده ایم که قصد افزایش تنش با این کشور را نداریم.

وی افزود: ما امنیت دریانوردی را خیلی جدی می‌گیریم. این‌ها مسوولیت‌های ابتدایی ما برای حفاظت از کشتیرانی انگلیس است.

هانت بابیان اینکه در تمام مدت تحولات را دنبال می‌کند و افزود: با توجه به شرایط موجود واکنش‌ها با دقت و حساب شده است.

انگلیس به بهانه آنچه نگرانی از اقدام تلافی جویانه ایران در رفت و آمد کشتی‌های تجاری تجاری اش در تنگه هرمز می‌نامد دومین ناو جنگی خود را به منطقه خلیج فارس اعزام خواهد کرد.

اسکای نیوز گزارش داد ناو شکن اچ ام اس دانکن قرار است طی روز‌های آینده پس از پایان رزمایش مشترک نیرو‌های پیمان آتلانتیک شمالی در دریای سیاه راهی منطقه خلیج فارس شود.

این شبکه خبری افزود که این ناو جنگی قرار نیست جزوی از ائتلاف پیشنهادی واشنگتن در منطقه باشد.

وزارت دفاع انگلیس در این باره توضیح بیشتری نداده است، اما گفته می‌شود که سفر این ناو به منطقه خلیج فارس از قبل در برنامه‌های ناوشکن دانکن بوده است.

وی مدعی شد که توقیف نفتکش گریس یک به مقصد سوریه بوده است ارتباطی با ایران ندارد.

هانت افزود: به دنبال راهی برای حل این مساله هستیم که تحریم‌ها علیه سوریه نقض نشود.

پس از آنکه که نیروی دریایی انگلیس در اقدامی خلاف حقوق بین‌الملل، یک نفتکش حامل نفت ایران را به ادعای نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، در تنگه جبل الطارق توقیف کرد، مقامات لندن به بهانه نگرانی از اقدام تلافی جویانه ایران در رفت و آمد کشتی‌های تجاری تجاری اش در تنگه هرمز دست به اقدامات تحریک آمیز زده اند.

وزارت حمل و نقل انگلیس سطح هشدار امنیتی را برای کشتی‌هایی که با پرچم انگلیس از تنگه هرمز عبور می‌کنند، افزایش داده و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به تحولات منطقه ابراز نگرانی است. وی تصریح کرده است که این کشور با دقت اوضاع را زیر نظر دارد.

روزنامه انگلیسی تایمز چهارشنبه گذشته خبر داد که یک ناوچه انگلیسی یک نفتکش را که برای خروج از خلیج فارس به دلیل نگرانی از توقیف شدن مردد بود، هنگام عبور از تنگه هرمز به سمت دریای عمان همراهی کرد.

به نوشته تایمز، خدمه این نفتکش به دلیل اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران در سواحل جبل الطارق از توقیف شدن کشتی شأن در تنگه هرمز نگران بودند.

تایمز در ادامه این گزارش افزود: پاسیفیک وویجر که با پرچم جزیره من (از جزایر تحت قیمومیت انگلیس) تردد می‌کند، سه شنبه از تنگه هرمز عبور کرد و وارد دریای عمان شد.

این نفتکش پیشتر هم با توقف چند ساعته در نزدیکی آب‌های ایران در خلیج فارس خبرساز شده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با یادآوری مخالفت‌های اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و قوانین فراسرزمینی گفت: ادعا‌های لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: