دولت ایالات متحده قصد دارد از روز یکشنبه نزدیک به دو هزار نفر از مهاجران ثبت‌نشده را در جریان عملیاتی گسترده در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا بازداشت و اخراج کند.
کد خبر: ۶۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵        11 July 2019
ماموران اداره «اجرائیات گمرک و مهاجرت» آمریکا (موسوم به آیس) بعد از مهلت دو هفته‌ای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، از روز یکشنبه هفته آینده عملیات گسترده اخراج مهاجران ثبت‌نشده را آغاز می‌کنند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» ماموران اداره آیس قرار است در جریان این عملیات بزرگ، بیش از دو هزار مهاجر – که از نظر ترامپ غیرقانونی هستند – را در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا بازداشت و از این کشور اخراج کنند.

به گفته دو مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا این عملیات قرار است طی چند روز انجام شود و شامل اخراج مهاجرانی که با پرداخت وثیقه اجازه حضور در ایالات متحده را داشتند نیز می‌شود. بر این اساس، حتی ممکن مهاجرانی که هدف اصلی این عملیات نیستند، اما در زمان عملیات در آن محل حضور دارند نیز بازداشت شوند.

اداره آیس از سوی ترامپ دارد مهاجران غیرقانونی را در سریع‌ترین زمان ممکن از ایالات متحده اخراج کند حتی بدون اینکه امکان زندگی این افراد در خارج از آمریکا یا کشور‌های مبدأ خود را سنجیده باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوم تیر ماه با اشاره به فشار‌های برخی نمایندگان کنگره در این باره، در صفحه توئیتر خود نوشته بود که به درخواست دموکرات‌ها این عملیات را برای دو هفته به تعویق انداخته تا درخصوص مسئله مهاجران غیرقانونی مذاکرات بیشتری با آن‌ها داشته باشد (+). وی تاکید کرد که در صورت حاصل نشدن توافقی با دموکرات‌ها، عملیات اخراج ادامه پیدا می‌کند.

ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ و همچنین بعد از به‌دست گرفتن زمام اختیارات در کاخ سفید، مقابله با مهاجران غیرقانونی را در اولویت دستورکار دولت خود قرار داده و تا کنون اقدامات متعددی مانند دیوارکشی و اعزام نیروی نظامی به مرز مکزیک انجام داده است. (جزئیات بیشتر)

با این وجود شمار افرادی که توسط آژانس اجرائیات مهاجرت و امور گمرکی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ از آمریکا اخراج شده‌اند، بسیار کمتر از تعدادی است که در دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین این کشور اخراج شدند. در سال مالی گذشته در آمریکا این آژانس ۲۵۰ هزار مهاجر فاقد مدارک کافی را از این کشور اخراج کرد. درحالی که این تعداد در سال ۲۰۱۲، ۴۱۰ هزار نفر بود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: