با شعار «آمریکا را بزرگ نگه دار»؛
او به مردم آمریکا هشدار داد که هر رای آن‌ها به نامزد حزب دموکرات، رای به چپ‌های افراطی است که قصد دارند با نابودی رویای آمریکایی این کشور را به سمت سوسیالیسم ببرند.
کد خبر: ۵۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵        19 June 2019

آغاز جنگ انتخاباتی ترامپ: دموکرات‌ها چپ‌های افراطی هستند
 

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

دونالد ترامپ، روز سه‌شنبه کارزار خود را برای حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه اندازی کرد.

رئیس جمهوری فعلی آمریکا که در اورلاندوی ایالت فلوریدا سخن می‌گفت، ضمن اعلام رسمی و علنی نامزدی خود، نشان داد که قصد دارد همان‌گونه که در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان یک شگفتی، ارکان قدرت در واشنگتن را با اعتراض به وضع موجود به لرزه درآورد، این بار نیز به عنوان یک شورشی قربانی توطئه‌های پیاپی حزب دموکرات پا به میدان رقابت بگذارد.

به گزارش یورونیوز، سخنان روز سه‌شنبه آقای ترامپ در جمع هوادارانش با شدت بیشتری نسبت به ۳ سال گذشته نشان از رجعت دوباره او به محور‌های اصلی رقابت پیشینش با هیلاری کلینتون، نامزد حزب رقیب داشت. او نطق انتخاباتی خود را که حامل انتقاد‌های تندی علیه حزب دموکرات بود، این گونه آغاز کرد: «ما با هم ساختار سیاسی را شکستیم و فروریختیم و دولتی مردم نهاد را روی کار آوردیم.»

آقای ترامپ افزود: «تا زمانی که به این تیم اعتماد کنید و آن را بر سر کار نگاه دارید، ما راه بزرگی برای پیمودن پیش رو خواهیم داشت، چرا که آینده ما هیچ زمانی تا این حد روشن و شفاف نبوده است.»

رئیس جمهوری آمریکا به حامیان جمهوری‌خواه خود یادآوری کرد که همان‌طور که می‌دانیم، دموکرات‌ها قصد نابودی کشور را دارند، ولی ما نگذاشته و نخواهیم گذاشت که به این هدف خود برسند.

آقای ترامپ گفت که آمریکا باید پناهگاه مهاجران قانونی باشد، در حالی که دموکرات‌های می‌خواهند آن را خانه مجرمان و جنایتکارانی بکنند که به طور غیرقانونی وارد کشورمان می‌شوند.

او به مردم آمریکا هشدار داد که هر رای آن‌ها به نامزد حزب دموکرات، رای به چپ‌های افراطی است که قصد دارند با نابودی رویای آمریکایی این کشور را به سمت سوسیالیسم ببرند.

آقای ترامپ در ادامه نطق خود که حدود یک ساعت و بیست دقیقه به طول انجامید بار دیگر ضمن انتقاد از اخبار جعلی منتشر شده در رسانه‌ها علیه او، به دفاع از مقابله با بهره‌گیری بالای چین از تجارت با آمریکا پرداخت و خود را متعهد به تقویت بیش از پیش اقتصاد کشورش معرفی کرد.

او سپس از ایده خود برای راه‌اندازی «نیروی فضایی» آمریکا دفاع کرد و هدف از آن را حمایت از حقوق فضایی آمریکا و انجام ماموریت‌های فضایی به مریخ دانست.

آقای ترامپ در پایان خود را قربانی توطئه‌های و تهمت‌های رقبای سیاسی‌اش معرفی کرد و گفت که دو سال و نیم زمان و هزینه صرف کردند تا با تلاش‌های غیرقانونی نتایج انتخابات را زیر سوال ببرند.

اشاره آقای ترامپ به تحقیقات مورد حمایت دموکرات‌ها در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا بود.

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی در واکنش به نطق آقای ترامپ، با انتشار ویدئویی با عنوان «فراموش کرد که به شما بگوید» تاکید کرد که اظهارات رقیبش مملو از دروغ، تحریف واقعیت و حرف‌های بی‌ربط بود.

آقای سندرز در این ویدئو توضیح داد که سکوت آقای ترامپ در برابر مسایل ناشی از بی‌توجهی او به تغییرات آب و هوایی، بحران اسلحه و ازدیاد روزافزون قربانیان آن در آمریکا قابل تامل است.

او همچنین واقعیت اقتصاد آمریکا را بهره‌مندی بالای شرکت‌های بزرگی همچون آمازون از معافیت‌های مالیاتی به زیان اقشار کم‌درآمد و کارگران و تشدید شکاف طبقاتی عنوان کرد.

آقای سندرز دونالد ترامپ را متهم کرد که فردی نژادپرست، جنسیت‌زده، متعصب مذهبی و ضد دگرباشان است.

آقای سندرز یکی از شناخته‌شده‌ترین کاندیدا‌ها در میان حدود ۲۰ نامزد اولیه دموکرات برای شرکت در رقابت‌های سال ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود. او و جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از امیدداران اصلی کسب عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به شمار می‌روند.

با توجه به موفقیت‌های آقای ترامپ در بخش اقتصادی و کاهش کم سابقه نرخ بیکاری آمریکا، نتایج نظرسنجی‌های فعلی نشان از شانس بالای او برای انتخاب مجدد دارد. با این وجود برخی منتقدان او معتقدند که روند رو به رشد اقتصاد آمریکا تا پیش از برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۰ نه تنها متوقف خواهد شد بلکه سیر نزولی به خود خواهد گرفت و به همین دلیل شکست دونالد ترامپ غیرممکن نخواهد بود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: