مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از شناسایی و دستگیری دومین ضارب و کشتار توله خرس قهوه‌ای در سوادکوه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶        18 June 2019

حسینعلی ابراهیمی با بیان این که روز قبل یکی از ضاربان کشتار توله خرس قهوه‌ای در سوادکوه شناسایی و دستگیر شده بود گفت: ضارب دوم نیز امروز دستگیر و روانه زندان شده است.

ابراهیمی کارنامی گفت: علت تلف شدن توله خرس توسط دامپزشک دردست بررسی است و پس از اظهارنظر نهایی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، پرتاب سنگ به توله خرس مصدوم توسط افراد خاطی را غیراخلاقی و غیرانسانی دانست و آن را محکوم کرد و گفت: این رفتار‌های زشت و ناشایست احساسات عموم مردم و دغدغه‌مندان محیط زیست را جریحه‌دار نمود و قطعا این اداره کل تا حصول نتیجه با متخلفین برخورد واقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

ابراهیمی از دستگاه قضایی در خصوص همکاری مجدانه برای شناسایی متخلفین و صدور دستورات قضایی، تقدیرکرد و همچنین اقدام بانوی بزرگوار و دوستدارطبیعت که در فیلم‌های منتشر شده با تمام وجود از توله خرس مصدوم، حمایت می‌کند را شایسته تقدیر دانست و افزود: این رفتار انسانی با حیات وحش، نشان‌دهنده تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط‌بان و احساس مسئولیت اقشار مختلف مردم نسبت به مسئله محیط زیست است.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه افرادی با اقداماتی دور از شان اخلاقی و انسانی علیه حیوانات و زیستمندان انجام می‌دهند که قطعا این پویش‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست درآینده نه چندان دور جلوی این تعدی‌ها را خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با تاکید بر اینکه عده‌ای قصد سوء استفاده و زیر سوال بردن همه تلاش‌های انجام شده در این در این خصوص دارند گفت: قطعا مردم فهیم و عزیز با کسب اطلاعات صحیح از مراجع رسمی و مسئول، تلاش این افراد را ناکام خواهند گذاشت.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: