یک مقام آمریکایی در گفتگو با سی‌ان‌ان مدعی شد؛
شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ایران روز پنجشنبه به یک پهپاد آمریکایی در دریای عمان حمله کرده است.
کد خبر: ۵۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱        15 June 2019

شلیک موشک ایرانی به سمت پهپاد آمریکایی پیش از حمله به نفتکش‌ها
 

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

یک مقام آمریکایی به «سی ان ان» گفته است که پیش از حمله روز پنجشنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان، ایرانی‌ها یک پهپاد آمریکایی را هدف گرفته و یک موشک سطح به هوا به سمت آن شلیک کرده اند که بدون برخورد به پهپاد، در دریا سقوط کرده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد پیش از آتش گرفتن نفتکش ها، پهپاد «ام کیو-۹ ریپر» آمریکا شناور‌های ایرانی را دیده است که نزدیک نفتکش‌ها شده اند. او مشخص نکرد آیا پهپاد مذکور شاهد حمله قایق‌های ایرانی به نفتکش‌ها بوده است یا خیر.

این نخستین بار است که یک مقام آمریکایی ایران را متهم می‌کند پیش از حمله مذکور تحرکاتی داشته است، هرچند «سی ان ان» اذعان می‌کند که هیچ تصویری از طرف پهپاد آمریکایی ندیده است.

مقام آمریکایی مذکور همچنین گفته است که چند روز پیش از حمله، یک پهپاد «ریپر» آمریکا در دریای سرخ توسط موشکی که گفته می‌شود ایرانی بوده و توسط حوثی‌ها شلیک شده، سرنگون شده است.

یک مقام آمریکایی دیگر هم روز جمعه به «سی ان ان» گفته بود که قایق‌های کوچک ایرانی مانع فعالیت یدک‌کشی شده بودند که برای بردن نفتکش آسیب دیده به محل حادثه اعزام شده بود.

با این وجود سخنگوی شرکت نروژی «فرونت لاین» که مالک نفتکش حادثه دیده است، گفته که هیچ اطلاعات و جزئیاتی درباره چنین ممانعتی در اختیار ندارد.
 
از نخستین ساعات پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان، مقامات آمریکایی و شخص دونالد ترامپ، ایران را متهم کردند که عامل این حمله است، اما تا کنون هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نکرده اند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: