مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن انتقاد از محتوای نامه اخیر آمریکا مبنی بر خارج کردن آنکارا از پروژه جنگنده‌های اف ۳۵ تاکید کرد ترکیه لحن تهدید و یا اولتیماتوم آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۵۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷        13 June 2019
پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه هشدار داد در صورت عدم لغو قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰؛ این کشور از پروژه جنگنده‌های نسل پنجم اف ۳۵ حذف خواهد شد.

چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی‌اش در واکنش به این نامه عنوان کرد: خرید سامانه روسی اس ۴۰۰ انجام شده و این سامانه‌ها ماه آینده میلادی در ترکیه مستقر خواهند شد.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: به آمریکایی‌ها پیشنهاد دادیم برای رفع نگرانی شان در خصوص اس ۴۰۰ کمیته مشترکی با حضور ناتو تشکیل دهیم، اما با توجه به استقبال دونالد ترامپ از این پیشنهاد، برخی محافل در آمریکا با این امر مخالفت کردند.

چاووش اوغلو با بیان اینکه ترکیه کشور مستقلی است و به تهدید و یا اولتیماتوم هیچ کشوری بها نمی‌دهد، تاکید کرد: ترکیه با اینگونه نامه‌ها از تامین و بکارگیری سامانه موشکی اس ۴۰۰ منصرف نخواهد شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: