سخنگوی شورای نگهبان جلسه نمایندگان نامزد‌های انتخابات ۸۸ با رهبر انقلاب را بازخوانی کرده و جزئیاتی از آن را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸        13 June 2019
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام متنی را با عنوان «بازخوانی جلسه نمایندگان نامزد‌های انتخابات ۸۸ با رهبر انقلاب» منتشر کرد.

متن کامل بدین شرح است:

نزدیک ظهر بیست و ششم خرداد ماه ۱۳۸۸ بود که آقای حقانی از دفتر رهبر انقلاب تماس گرفتند و گفتند که بعد از ظهر جلسه‌ای با حضور رهبر انقلاب در بیت معظم‌له تشکیل می‌شود. گفتند که از اعضای شورای نگهبان هم باید در جلسه حضور داشته باشند.

بنده از کمّ و کیف جلسه اطلاعی نداشتم و وقتی به آن‌جا رفتم، متوجه موضوع جلسه شدم. من به اتفاق آیت‌الله لاریجانی و حاج‌آقا علی‌زاده به‌عنوان نمایندگان شورای نگهبان در جلسه حاضر بودیم. از وزارت کشور هم جناب آقایان دانشجو و شریفی‌راد بودند. از طرف هر کاندیدا نیز نمایندگانی از ستاد انتخاباتی‌شان آمده بودند که البته تعدادشان متفاوت بود. از دستگاه‌های دیگر مثل صدا و سیما و وزارت اطلاعات هم بودند.

افراد حاضر در جلسه، افراد ناشناخته‌ای نبودند، بلکه برخی از آن‌ها زمانی از وزرای جمهوری اسلامی بودند و سال‌ها در پست‌های مهم مسئولیت داشتند. حتی برخی از آن‌ها در زمان ریاست‌جمهوری رهبر انقلاب از وزرا و همکاران ایشان بودند. اولاً باید بگویم که یک فضای کاملاً صمیمی بود. ثانیاً در بیان مطالب هیچ‌کس رو دربایستی نداشت. مثلاً یکی از آقایان مانند کسانی صحبت می‌کرد که گویی ضد نظام است؛ گویی دیگر این حکومت از دست رفته و هیچ اعتباری ندارد، مگر این‌که انتخابات را ابطال کنید تا درست شود.
 
بازخوانی جلسه نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی سال ۸۸ با رهبری از زبان کدخدایی

رهبر انقلاب وقتی وارد جلسه شدند، ابتدا فرمودند که «در این جلسه هیچ‌گونه محدودیتی در صحبت نیست و هر کسی هر چه می‌خواهد بگوید. تنها محدودیت، وقت جلسه است که زمان را رعایت کنید تا نوبت به همه برسد و همه بتوانند صحبت کنند.» این اعلام آمادگی رهبری در ابتدای جلسه، در واقع خیلی‌ها را غافلگیر کرد که مثلاً انتظار داشتند یک جلسه‌ی رسمی باشد و در آن صحبت‌های رسمی مطرح شود.

آقای الویری وقت گرفت و با این بحث وارد شد که «حاج‌آقا خاطرتان هست که خطبه‌ی عقد ما را شما قرائت کردید؟» رهبر انقلاب با تأیید این موضوع، اسامی حضار را و حتی پدرخانم ایشان را یاد کردند. بعد هم خود رهبری جزئیات جلسه‌ی عقد آقای الویری را بیان کردند. بعد از این صبحت‌های صمیمی، آقای الویری اجازه خواست و وارد برخی مباحث کلی شد. در نهایت هم بحث را به این‌جا رساندند که آقای احمدی‌نژاد صلاحیت ندارند ...

سخنگوی شورای نگهبان در انتهای این پست وعده استمرار انتشار این مطلب را داده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: