مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: صبح امروز و پس از وقوع حادثه حریق برای دو نفت‌کش در آب‌های عمان واحد جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بلافاصله وارد عمل شد و با نجات پرسنل و خدمه این دو نفت‌کش آنها را جهت ارائه خدمات مناسب و درمان احتمالی به بندر جاسک منتقل کرد.
کد خبر: ۵۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶        13 June 2019
علیرضا خجسته در تشریح آخرین جزئیات حادثه امروز برای دو فروند نفت‌کش در آب‌های عمان اظهار داشت: صبح امروز این اتفاق رخ داد، ساعت ۸:۵۰ امروز یک فروند نفت‌کش که از بندر الروس به سمت تایوان در ۲۵ مایلی جاسک در حال حرکت بود دچار حریق شد که ۲۳ خدمه این کشتی خود را به آب انداختند و با هدایت مرکز جست‌وجو و نجات دریایی ابتدا کشتی عبور این خدمه را از آب گرفت و سپس تحویل شناور‌های ناجی شد.

وی ادامه داد: دومین نفت‌کش نیز ساعت ۹:۵۰ امروز در ۲۸ مایلی جاسک دچار حریق شد، این نفت‌کش با پرچم پاناما از بندرعباس راهی سنگاپور بود که در ۲۸ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی مرکز جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان هر ۴۴ خدمه این کشتی به بندر جاسک منتقل شدند و از آن‌ها پذیرایی شد، خدمات مناسب به آن‌ها ارائه شده است و افرادی که نیاز به درمان داشتند تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: کلا بر اساس قواعد بین‌المللی و کنوانسیون جست‌وجو و نجات دریایی ضرورت دارد در هر حادثه جهت نجات جان پرسنل فارغ از علت و محل حادثه وارد شویم و ایران هم از سال ۷۵ عضو این کنوانسیون است.

خجسته ادامه داد: پس از وقوع این حادثه شناور‌های امدادی بلافاصله از استان هرمزگان عازم شدند، اما شناور‌های عبوری که نزدیک‌تر بودند ابتدا این خدمه کشتی را از آب گرفتند و سپس تحویل شناور‌های ناجی دادند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر گفت: پس از این اتفاق پرسنل، خدمه، ملوانان و افسران کشتی برای پذیرایی و درمان احتمالی به بندر جاسک منتقل شدند.

وی افزود: البته برای بررسی ابعاد بروز این حادثه به مشاور و راهنمایی افسران این دو نفت‌کش نیاز داریم.

خجسته با بیان اینکه این وظیفه کشور‌های ساحلی و کشتی‌های عبوری است که در زمان بروز این حوادث خدمات ارائه دهند، گفت: یکی از این نفت‌کش‌ها فلاگ مارشال آیلند و دیگری پاناما بوده است
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: