ماراتن سه تیم و یک جام/ دو مثلث کاملا برعکس!
هفته بیست و هشتم این مسابقات روز پنجشنبه و به طور همزمان از ساعت ۱۸ در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که طبیعتا دو دیدار تهران و یک بازی اهواز می تواند بخشی از معادلات قهرمانی در هفته های پایانی را حل کند.
کد خبر: ۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵        27 April 2016
بررسی بازیهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبالپانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی به هفته‌های پایانی نزدیک شده که تنها تکلیف یک تیم مشخص شده و تکلیف سایر تیم‌ها با برگزاری سه هفته دیگر از این مسابقات مشخص خواهد شد.

رقابت در بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم جذابتر از همه لیگ های گذشته دنبال می شود و سه تیم از شانس بیشتری برای بالا بردن جام برخوردارند که در میان این سه تیم، سرخپوشان پرسپولیس با سه امتیاز اختلاف گزینه نخست هستند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که با برتری برابر استقلال اهواز گام بلندی برای قهرمانی برداشتند، حالا باید در تهران میزبان تیمی باشند که سرمربی اش یک استقلالی است و وعده داده با پیروزی برابر سرخپوشان فرصت قهرمانی را به استقلال بدهد.

تراکتورسازی که تا هفته پیش می توانست یکی از گزینه های قهرمانی باشد پس از شکست بدموقعی که برابر سیاه جامگان مشهد داشت حالا با ۴۲ امتیاز از شانس کمی برای قهرمانی برخوردار است. درست شرایطی که نفت تهران تجربه کرد و این تیم هم با شکست برابر سپاهان در تهران از گردونه پنج مدعی قهرمانی کمی فاصله گرفت.

با این حال جدال نفت و پرسپولیس کلید هفته بیست و هشتم است. اگر پرسپولیس برابر نفت به پیروزی برسد به نظر می رسد گام بلندی برای قهرمانی برداشته است. شاگردان برانکو اگر بتوانند برابر تیم منصوریان پیروزی برسند، ۵۴ امتیازی خواهند شد و موقعیت شان را در صدر جدول تثبیت خواهند کرد.

اما استقلال خوزستان دیگر مدعی قهرمانی لیگ پانزدهم در ورزشگاه خانگی میزبان تیمی است که برای فرار از سقوط تلاش می کند. راه آهن که هفته گذشته به پیروزی خوبی رسید حالا امیدوار است با گرفتن امتیاز از مدعی قهرمانی شانس خود برای ماندن در لیگ برتر را مشخص کند.

اما استقلال تهران که هفته قبل فولاد را شکست داد حالا برابر سایپا خواهد ایستاد. تیمی که مجید جلالی که در یکی از مصاحبه هایش عنوان کرده بود به همراه پرسپولیس شانس قهرمانی هستند اما همین سایپا که به ادعای سرمربی اش قرار بود مدعی قهرمانی باشد در رده نهم قرار دارد. با این حال دیدار با استقلال شرایط خاص خودش را دارد و شاگردان جلالی این مهم را به خوبی درک کرده اند.

استقلال اگر نتواند در این دیدار برابر سایپا به پیروزی برسد تا حدود زیادی شانس قهرمانی را از دست خواهد داد. بنابراین شاگردان مظلومی که پیروزی خوبی برابر فولاد کسب کردند در اندیشه تکرار این پیروزی این بار برابر نارنجی پوشان لیگ هستند تا همچنان مدعی قهرمانی باقی بمانند.

در بین شانزده تیم لیگ برتری تنها تکلیف تیم استقلال اهواز مشخص شده است که با ۱۳ امتیاز در قعر جدول است و سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شده است. سایر تیم ها باید برای مشخص شدن جایگاهشان در لیگ پانزدهم در سه هفته پایانی مبارزه کنند.

به گزارش مهر،سه تیم راه آهن، سیاه جامگان و ملوان جدال غیرمستقیم سختی با یکدیگر خواهند داشت تا از مثلث سقوط فرار کنند. هر چند فولاد هم روی کاغذ شانس سقوط دارد اما به نظر می رسد از بین این سه تیم دو تیم به همراه استقلال اهواز به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد.

برنامه دیدارهای هفته بیست و هشتم که روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت به طور همزمان و از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد به شرح زیر است:

* استقلال خوزستان - راه‌آهن - ورزشگاه تختی اهواز
* پرسپولیس - نفت تهران - ورزشگاه آزادی
* سپاهان - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* پدیده خراسان - ذوب‌آهن اصفهان - ورزشگاه ثامن مشهد
* فولاد خوزستان - استقلال اهواز - ورزشگاه غدیر اهواز
* صبای قم - سیاه‌جامگان مشهد - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* تراکتورسازی - ملوان بندرانزلی - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* سایپا - استقلال - ورزشگاه تختی تهران

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته بیست و هفتم

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: