ولیعهد ابوظبی در دیدار با رییس جمهور آلمان راه‌های تقویت همکاری‌های میان دو کشور و مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۵۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵        12 June 2019

محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیرو‌های مسلح امارات در سفر دو روزه‌ای که به آلمان داشت، در برلین با فرانک والتر اشتاین مایر، رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور آلمان با تاکید بر اهمیت این سفر ابراز امیدواری کرد که دو طرف در راستای تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها و پیشبرد آن به سوی چشم‌انداز‌هایی گسترده‌تر تلاش کنند. همچنین در این دیدار روابط کنونی آلمان و امارات، مهم‌ترین طرح‌های مشترک دو کشور و نیز موضوعات و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

ولیعهد ابوظبی نیز تاکید کرد: دو کشور در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان و تقویت ارزش‌هایی، چون هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر همکاری می‌کنند و درباره مبارزه با تروریسم و لزوم مقابله با قدرت‌هایی که از آن حمایت کرده و یا اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها را توجیه می‌کنند، موضع‌گیری مشترکی دارند.

این مسئول اماراتی افزود: روابط امارات و آلمان از ابتدا بر اصل احترام متقابل و منافع مشترک بنا شده است. امارات اهمیت ویژه‌ای برای روابط خود با آلمان قائل است و بر توسعه این روابط تاکید بسیاری دارد.

آل نهیان همچنین تاکید کرد: روابط ابوظبی و برلین تنها به مسائل سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیک محدود نبوده، بلکه در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی نیز مناسبات میان دو طرف گسترش یافته است.

در همین حال، علی عبدالله الاحمد، سفیر امارات در آلمان در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی امارات (وام) با ابراز خرسندی نسبت به روابط دو جانبه امارات و آلمان، این روابط را بسیار خوب توصیف و تاکید کرد: امارات از بیش از ۱۰ سال قبل بزرگترین شریک آلمان در منطقه خاورمیانه بوده است. این شراکت تاریخی بر اصل اعتماد میان دو کشور استوار است و ۳۰ درصد از تجارت آلمان با کشور‌های عربی منطقه از طریق امارات انجام می‌شود.

الاحمد با اشاره به این که روابط دو کشور بر هماهنگی و گفتگوی متقابل متکی است، تاکید کرد: روابط آلمان با کشور‌های منطقه در دستیابی به راه‌حل‌هایی برای بسیاری از مسائل نقش بسزایی دارد.

وی افزود: مسائل خاورمیانه برای آلمان، کشور‌های اروپایی و کل جهان چه از منظر امنیتی و چه در مورد بحران پناهجویان اهمیت دارد و باید برای دستیابی به راه‌حل‌های مشترکی با همه طرف‌های تاثیرگذار تلاش شود.

سفیر امارات همچنین تاکید کرد: مسائل کشور‌های عربی تنها بر اعراب تاثیر نگذاشته، بلکه کل جهان را درگیر می‌کند.

پارلمان آلمان نیز از رییس جمهور این کشور خواست از ولیعهد ابوظبی بخواهد راه‌حلی برای پایان فوری جنگ یمن بیابد.

پارلمان آلمان تاکید کرد: اشتاین مایر باید با بیانی واضح و روشن به بن زاید بگوید که آلمان و اروپا خواهان تغییری اساسی در سیاست خارجه این کشور و پایان فوری جنگ در یمن هستند.

پارلمان آلمان همچنین تاکید کرد: امارات یکی از قدرت‌های دخیل در جنگ یمن بوده است، بنابراین ولیعهد ابوظبی به عنوان معاون فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور به صورت مشترک مسئول بزرگترین فاجعه انسانی موجود در جهان است.

معاون رییس پارلمان آلمان در گفتگو با خبرگزاری این کشور، تاکید کرد: نباید اقدامات امارات در زمینه نقض قوانین بین‌المللی در یمن بدون هیچ رسیدگی و مجازاتی رها شود.

قرار است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) ضیافت شامی با ولیعهد ابوظبی داشته باشد.
منبع:اسکای نیوز عربی
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: