ابراهیم نباتی، مرتضی قدوسی و مصطفی میرفخرایی به عنوان استادان پیشکسوت در رشته‌های تراش شیشه، قلم زنی و خاتم کاری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی به همت میراث فرهنگی استان تهران تجلیل شدند.
کد خبر: ۵۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹        11 June 2019

۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی نام دارد و به همین مناسبت از هرسال از ۲۰ تا ۲۶ خرداد نیز در قالب هفته صنایع دستی برنامه‌های ویژه‌ای برای قشر هنرمند و صنعت گر برگزار می‌شود.

استان تهران به عنوان یکی از مراکز تولید رشته‌های هنری شیشه سنتی، سفال و سرامیک، زیور آلات سنتی، گلیم، چرم و رودوزی‌ها در کشور پیشتاز است.

براساس آمار‌ها بیش از ۱۴ هزار هنرمند در بیش از یک هزار کارگاه صنایع دستی استان تهران فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم تجلیل از این هنرمندان صنایع دستی گفته است: صنایع دستی تنها کارکرد فانتزی ندارد بلکه بهره وری از این صنعت نیازمند تامین بازار فروش از طریق توجه به کیفیت، کاربردی کردن و نوآوری در تولید متناسب با شرایط زندگی امروز جامعه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این اداره کل، پرهام جانفشان به هنرمندان صنایع دستی توصیه کرده که برای تامین و تضمین بازار فروش خود و پاسخ به نیاز علاقه‌مندان صنایع دستی در تولیدات از علم روز به ویژه در حوزه بازاریابی و بسته بندی محصولات استفاده کنند.

این مراسم روز دوشنبه در سرای هنری فردوسی در شهر تهران برگزار شده است
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: