دبیرکل اتاق بازرگانی ایران وعراق از رایزنی برای مکاتبه با وزارت خارجه عراق جهت رفع ممنوعیت واردات لبنیات کاله به بازار این کشور خبر داد و گفت:این شرکت هیچ پوشش بیمه‌ای از ایران و عراق نداشت.
کد خبر: ۵۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳        03 June 2019



کاله پوشش بیمه‌ای از ایران و عراق ندارد/رایزنی برای صادرات محصول
 از رایزنی با وزارت امور خارجه ایران برای مکاتبه با وزارت امور خارجه عراق در مورد واردات محصولات لبنی کاله خبر داد و گفت: از آنجا که واردات لبنیات به کشور عراق ممنوع است، نامه‌نگاری‌هایی با وزارت امور خارجه صورت گرفته تا از طریق رایزنی با وزارت خارجه عراق، بتوان شرایطی را فراهم کرد که کاله بتواند محصولات خود را تا زمان بازسازی کارخانه، بدون محدودیت به این کشور صادر کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: حضور محصولات کاله در شبکه توزیع کالایی عراق برای ایران بسیار حائز اهمیت است و بنابراین تلاش داریم بتوانیم جریان ثابت توزیع کالا در این کشور را علیرغم از بین رفتن کارخانه حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه شرکت کاله هیچیک از پوشش‌های بیمه‌ای داخلی یا خارجی را برای کارخانه خود اخذ نکرده بود و البته پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران را هم در اختیار نداشت.

به گفته حسینی، ساخت کارخانه کاله در کشور عراق با طی روند رسمی سرمایه گذاری در این کشور نبوده است و کاله به صورت انفرادی، زمینی را در کشور عراق تملک کرده و در آنجا کارخانه خود را بنا کرده بود؛ این در حالی است که به دلیل عدم تکمیل پروژه، این کارخانه بیمه هم نشده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه تولید محصولات غذایی کاله در کشور عراق به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی ایران، هفته گذشته دچار حریق شد؛ به گفته غلامعلی سلیمانی، مدیرعامل شرکت کاله، این آتش سوزی کاملاً عمدی بوده است.

تحقیقات در مورد چگونگی وقوع این آتش‌سوزی و میزان خسارات وارده به این کارخانه بزرگ ایرانی ادامه دارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: