تعقيب و رسيدگي و بازداشت و صدور حكم، مبتني بر گزارشات و اعمال مجرمانه منتسب به افراد است و در اين قصه نه شغل و نه جنسيت براي ما موضوعيت ندارد.
کد خبر: ۵۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲        21 May 2019
سخنگوی قوه فضاییه در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه شرق مبنی بر بازداشت مرضیه امیری از همکاران این روزنامه در روز کارگر و اینکه امکان ملاقات وی با وکیلش فراهم نشده است، گفت: تعقیب و رسیدگی و بازداشت و صدور حکم، مبتنی بر گزارشات و اعمال مجرمانه منتسب به افراد است و در این قصه نه شغل و نه جنسیت برای ما موضوعیت ندارد. اصلا مهم نیست کسی که عمل مجرمانه انجام می‌دهد، در جامعه ما شغل و حرفه خاصی دارد یا بیکار است؛ بلکه نگاه می‌کنیم که آیا عمل مجرمانه‌ای به او نسبت داده شده یا خیر.

اسماعیلی تصریح کرد: فردی که اسم بردید به او عمل مجرمانه نسبت داده شده که این عمل مجرمانه که کار تحقیقات درباره آن در حال انجام است، در حوزه اقدام علیه امنیت است که در این موضوع وکلای خاص می‌توانند وکالت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ماده ٤٨ و تبصره این ماده، قانون لازم الاجرا است. اگر مجلس که ماده ٤٨ و تبصره آن را وضع کرده آن را اصلاح کند و هرآنچه را که مجلس تصویب کند، اجرا خواهیم کرد و از همگان تقاضا می‌کنیم به قانون احترام بگذارند و همه خودمان را مقید به اجرای قانون بدانیم.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: