روزنامه "القدس" فلسطین نوشت که دولت آمریکا تصمیمی مبنی بر به تاخیر انداختن اعلام طرح موسوم به "معامله قرن" تا اطلاع ثانوی گرفته است.
کد خبر: ۵۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸        20 May 2019

مریکا تصمیم گرفته است طرح صلح موسوم به "معامله قرن" را تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیندازد.

این روزنامه رسمی به نقل از جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: کاخ سفید تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای در این خصوص منتشر خواهد کرد.

این روزنامه اعلام کرد که کوشنر در گفتگویی اختصاصی با این روزنامه گفته است: آمریکا کارگاه اقتصادی‌ بین‌المللی در ۲۵ ژوئن در بحرین به منظور تشویق به سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین برگزار خواهد کرد که این بخش اول از طرح صلح خاورمیانه خواهد بود.

کوشنر که مسئول تیم طرح صلح آمریکا است، پیشتر تصریح کرده بود: معامله قرن پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل و تشکیل دولت جدید آن اعلام خواهد شد.

آمریکا از زمان انتصاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری این کشور بر روی آماده‌سازی طرح صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به نام "معامله قرن" کار می‌کند.

عصر روز یکشنبه کاخ سفید اعلام کرد که ۲۵ و ۲۶ ژوئن کنفرانس اقتصادی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در راستای مرحله اول معامله قرن برگزار خواهد کرد و هدف از آن تبادل دیدگاه‌ها، بررسی استراتژی‌ها، جلب حمایت از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی است که می‌توان آنها را از طریق طرح صلح حاصل کرد.

واشنگتن‌پست پیشتر اعلام کرده بود که طرح آمریکا شامل امتیازهای اقتصادی بزرگی برای فلسطینی‌هاست اما دربردارنده تشکیل یک کشور دارای حاکمیت کامل برای آنها نیست. فلسطینی‌ها به شدت با معامله قرن مخالفند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: