نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، خواستار تحقیق نسبت به حادثه کشتی ها در بندر فجیره امارات شد و گفت طرح اعزام نیروی آمریکایی به منطقه خلیج فارس یک جنگ روانی است.
کد خبر: ۵۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰        14 May 2019
مجید تخت روانچی صبح سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان این مطلب را مطرح کرد و این مطلب را پاسخ به این سوال مطرح کرد که 'وال استریت ژورنال گزارش داده است منابع اطلاعاتی آمریکا مشکوک هستند که ایران پشت سر خرابکاری نسبت به کشتی‌های سعودی و دیگر کشتی‌ها در روز گذشته بوده است، آیا ایران در این حمله به کشتی‌ها نقش داشته است؟

وی افزود: این چیزی است که ما نسبت به آن متاسف هستیم. این حادثه باید مورد تحقیق قرار گیرد که ایمنی و امنیت حمل و نقل منطقه خلیج فارس را به خطر انداخته است که برای ایران هم حیاتی است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: این ادعا از سوی کسانی از واشنگتن شنیده می‌شود که در گوش رئیس جمهوری نجوا می‌کنند و برخی از افراد در منطقه که ما آن‌ها را 'تیم ب' می‌نامیم که شامل بی بی نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید است.

تخت روانچی تصریح کرد: این افراد این دروغ را مطرح کرده اند تا مساله را منحرف کنند، تا در منطقه تهدید و در همسایگی ما درگیری ایجاد کنند.
وی در پاسخ به این سوال که ' نه ایران و نه گروه‌های نیابتی ایران' در این حادثه دخالت نداشته اند، گفت: همانگونه که گفتم این مسایل ارتباطی به ایران ندارد. ما نیاز به تحقیق داریم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده و چه کسی مسئول است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که 'آمریکا ناو و هواپیما به منطقه اعزام کرده و گفته اند که ایران قصد تهدید منافع آمریکا را دارد' هم اظهار کرد: این‌ها اطلاعات جعلی است، این اطلاعات جعلی است که از سوی برخی در واشنگتن و همچنین در منطقه ما مطرح می‌شود. آن‌ها این ادعا را مطرح کرده اند و خواسته اند که این روایت جعلی ساخته شود.
تخت روانچی در پاسخ به این سوال که 'آیا ایران یا گروه‌های نیابتی یا متحدان آن در عراق یا لبنان طرحی برای حمله به منافع یا نیرو‌های آمریکا داشته اند' گفت: ما روابط بسیار خوبی با عراق داریم و در امور داخلی عراق دخالتی نداریم. عراق یک حکومت مستقل دارد که ما روابط خوبی با این کشور داریم.

مجری برنامه پرسید: پنتاگون به شورای امنیت ملی طرحی ارائه داده است تا در صورت حمله ایران به منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس، ۱۲۰ هزار نیرو اعزام کند. واکنش شما به این مساله چیست؟
سفیر ایران در سازمان ملل متحد پاسخ داد: این یک جنگ روانی است. به نفع ما نیست که بخواهیم در همسایگی خود درگیری ایجاد کنیم چرا که هیچ کسی از این درگیری به خصوص برخی از آن‌هایی که در واشنگتن هستند و برخی در منطقه ما، سود نمی‌برند.

تخت روانچی به این سوال که ' ترامپ گفته اگر ایران کاری انجام دهد، اشتباه کرده است. به نظرت منظورش چه بوده است' اینگونه جواب داد: من نمی‌دانم، باید از خودش بپرسید. ایران روابط بسیار عالی با همسایگان دارد.

وی تصریح کرد: ایران در منطقه خلیج فارس است؛ ما در خلیج مکزیک نیستیم. این سوال را باید از کسانی پرسید که از هزاران مایل به منطقه ما آمده اند. ما در آنجا هستیم و از منافع خود در همسایگی و همچنین ایمنی و امنیت منطقه خلیج فارس محفاظت می‌کنیم.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: