۷۰ کشور با امضای بیانیه‌ای در سازمان ملل خواستار انهدام سلاح‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی شدند.
کد خبر: ۵۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹        11 May 2019
به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشور‌های که بیانیه‌ای خلع سلاح هسته‌ای را امضاء کردند، سلاح‌های کره شمالی را تهدیدی برای صلح جهانی خواندند.

از جمله کشور‌های امضاء کننده این بیانیه می‌توان به آمریکا، کره جنوبی، سنگاپور و دیگر کشور‌های قاره آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و اروپا اشاره کرد.

کشور‌های روسیه و چین، پیش نویس سازمان ملل که توسط دولت فرانسه مطرح شده بود را امضا نکردند.

به گفته برخی از تحلیلگران، کره شمالی با آزمایش موشکی اخیر خود در هفته گذشته احتمال تحریم‌های بیشتر آمریکا و سازمان ملل علیه برنامه‌های موشکی خود را افزایش داد.

کشور‌های امضاء کننده، سلاح‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تهدید جدی برای امنیت صلح و ثبات منطقه و بین‌الملل خواندند و خواستار منهدم شدن هر چه زودتر این سلاح‌ها شدند.

ارتش کره جنوبی روز گذشته (جمعه) از آزمایش جدید دو موشک کوتاه برد در محلی واقع در شمال غرب پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی خبر داده است.

به گفته تحلیلگران این آزمایش نشان دهنده تلاش کره شمالی برای افزایش فشار‌ها بر آمریکا در مورد ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای بین دو کشور است.

کره شمالی این آزمایش را در کمتر از یک هفته از آزمایش چند موشک کوتاه برد دیگر انجام داده است.

منابع رسمی کره شمالی چند روز پیش اعلام کردند که آزمایش راکت اندازه‌ای چندمنظوره و تسلیحات تاکتیکی هدایت‌شونده در حضور کیم جونگ اون صورت گرفته و او فرمان شلیک را داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هم اعلام کرد که رهبر این کشور از ارتش خواسته است توانایی‌های دفاعی خود را افزایش دهد.

آزمایش دو موشک کوتاه برد در حالی صورت گرفته که یک مقام ارشد آمریکا برای مذاکره درباره چگونگی پایان دادن به بن‌بست ایجاد شده در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای به کره جنوبی سفر کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: