پوسته ایرانی پیامرسان تلگرام بخاطر اتهام جاسوسی از مدار خارج شد؛
تلگرام طلایی و هاتگرام بدلیل جاسوسی از گوگل حذف شدند.
کد خبر: ۵۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵        25 April 2019

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  تلگرام طلایی و هاتگرام، دو پوسته ایرانی پیامرسان تلگرام، به اتهام جاسوسی از گوگل پلی، مرجع اصلی دریافت نرم‌افزار‌های آندروید، حذف شده‌اند. گوگل همچنین با هشدار به کاربرانی که این دو اپلیکیشن را روی دستگاه‌هایشان داشته‌اند، آن‌ها را پاک کرده است.

با وجود فیلتر تلگرام در ایران، دسترسی به تلگرام طلایی و هاتگرامبه شکل بحث برانگیزی همچنان ممکن بود. درباره مشکلات امنیتی تلگرام طلایی و هاتگرام پیش از نیز هشدار داده شده بود. این دو پوسته پس از نصب روی دستگاه کاربران، کانال‌هایی که وب سایتشان در ایران فیلتر شده، برای کاربر حذف و مسدود می‌کردند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، به دنبال حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از گوگل گفته "همه" پوسته‌های فارسی مشکل امنیتی دارند.آذری جهرمی این مطلب را در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر بیان کرده است. توییتر در ایران زیر نظر وزارت ارتباطات فیلتر شده است.

وزیر ارتباطات پیشتر گفته بود "مرکز ملی فضای مجازی" مسئول تصمیم‌گیری درباره تلگرام طلایی و هاتگرام است. ابوالفضل حسن بیکی، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، سال گذشته از قول محمود علوی، وزیر اطلاعات، گفت: "تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و قانونی است. " مجتبی ذوالنوری هم، قبلا مدعی شده بود تلگرام طلایی و هاتگرام را "یک دستگاه امنیتی داخلی" راه انداخته بود.

اما روز گذشته سرهنگ 'محمدرضا رضایی' در برنامه آموزش همگانی ویژه کیشوندان افزود: استفاده از اپلیکیشن‌های عبور از فیلترینگ عواقب خطرناکی دارد٬، زیرا اساس کار این نرم افزار‌ها سوء استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران است.وی به شرکت کنندگان در این برنامه توصیه کرد: هنگام نیاز به هر نرم افزار، آن را حتما از منبع اصلی دانلود کنند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: کیشوندان در خرید‌های اینترنتی باید دقت کرده و قبل از دیدن حضوری کالا، از واریز هرگونه وجه خود داری کنند. رییس پلیس فتا کیش یادآور شد: مردم می‌توانند به صورت شبانه روزی پرسش‌های خود در این زمینه‌ها را از کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت این پلیس به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های سایبری مطرح کنند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: