ورود اولین محموله کمک یونیسف به کودکان سیل‌زده به ایران؛
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید طی هفته‌های گذشته بیش از ۲۹۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و به بیش از ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان امدادرسانی شده‌است.
کد خبر: ۵۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲        20 April 2019

اسکان اضطراری بیش از ۲۹۰ هزار نفر در جریان سیل

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات بامداد ۳۱ فروردین ماه در گفتگو با تسنیم گفته است از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۳۰ فروردین ماه دست‌کم ۸۳۴۰ نفر از شهروندان با هلیکوپتر به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

سلیمی  تاکید کرده به دلیل شرایط ناشی از سیل، سازمان تحت مدیریت او باید به کمک‌رسانی هوایی اتکا می‌کرده و به همین دلیل نیز هلیکوپتر‌های هلال احمر ایران صد‌ها ساعت پرواز کرده و ۲۸۰۰ تن از امدادگران را به مناطق سیل‌زده انتقال داده‌اند.در حال حاضر امدادرسانی‌ها در استان‌های ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان همچنان ادامه دارد.

سیل در ایران بنا بر آمار‌های رسمی منتشرشده تا کنون دست‌کم ۷۷ کشته برجای گذاشته‌است. هنوز شمار تازه‌ای از جان‌باختگان اعلام نشده‌است.

تشکیل کیمته ویژه احیای جنگل‌ها

در حالی‌که بحران سیل یکی از بدترین بحران‌های طبیعی سال‌های اخیر در ایران توصیف شده، مجلس شورای اسلامی تصمیم به تشکیل «کمیته ویژه‌ای» برای نظارت بر احیای جنگل‌ها و مراتع گرفته‌است.علی‌محمد شاعری، از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری فارس گفته است کمیته ویژه «برای نظارت بر روند احیای مراتع، جنگل‌ها و اجرای عملیات فنی و مهندسی در حوزه رودخانه‌ها» تشکیل می‌شود.

آقای شاعری در عین حال می‌گوید سیلاب‌های اخیر «بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان» خسارت به بخش کشاورزی، دربرگیرنده باغ‌ها، دام و طیور و زیرساخت‌ها، وارد کرده‌است. سال‌هاست کارشناسان و تحلیل‌گران زیادی در مورد روند تخریب جنگل‌ها در ایران هشدار می‌دهند. ​دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها که خود نهادی دولتی‌ست می‌گوید «مهم‌ترین» رکن پیشگیری از سیل، جنگل‌ها هستند که «به عنوان سد‌های زنده آب را نگه می‌دارند».

سال پیش و قبل از آن‌که بحران اخیر دامن‌گیر شهر‌ها و استان‌های ایران شود، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری، در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا گفته بود هزینه کردن برای حفاظت از منابع طبیعی در حوزه‌های آبخیز بالادست از هزینه کردن برای مقابله با بحران‌ها و جبران خسارت‌ها نتیجه‌بخش‌تر است.

ساختار مدیریت بحران کشور دچار کاهلی و ضعف مزمن است که امکان اقدام مناسب و مؤثر را از دست داده و در نتیجه به بدبینی و شکاف بین حکومت و مردم دامن زده است.

سفر روحانی به لرستان

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ، برای بازدید از مناطق سیل‌زده به خرم‌آباد، مرکز استان لرستان، سفر کرده‌است.آقای روحانی قرار است در نشست ستاد بحران استان لرستان شرکت کند و سپس از شهر پلدختر بازدید کند.استان لرستان از جمله مناطقی‌ست که آسیب‌های فراوانی در جریان سیلاب‌های هفته‌های اخیر دیده‌است.

محاصره پلدختر در جریان سیل و خرابی‌های گسترده در این شهر از جمله رخداد‌های خبرساز هفته‌های گذشته بودند.بنا بر آن‌چه خبرگزاری ایرنا می‌گوید سیل ۱۲ فروردین در لرستان، جان دست‌کم ۱۵ تن را گرفت و حداقل ۴ هزار میلیارد تومان خسارت به مناطق مختلف وارد کرد.

بارش‌های تازه در مناطق شمالی و غربی

سازمان هواشناسی بارش باران و برف و کولاک را در چهار روز پیش‌رو، در استان‌های غربی، شمال‌غربی، شمال و شمال‌شرقی پیش‌بینی کرده‌است. بارش باران و برف از روز شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان و نیز خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

به گفته این سازمان بارش‌ها در اول و دوم اردیبهشت ادامه خواهد یافت؛ بیشترین مقدار بارش تجمعی در جنوب آذربایجان غربی و شمال‌غرب کردستان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.
 
ورود اولین محموله کمک یونیسف به کودکان سیل‌زده به ایران

دفتر یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، در تهران بامداد جمعه در یک پیام توییتری خبر داد که «اولین محموله» از کمک‌های این سازمان به کودکان در مناطق سیل‌زده وارد کشور شده است.در این پیام آمده است: «اولین محموله کمک‌های یونیسف برای کودکان سیل‌زده، شامل دویست جعبه حمل واکسن و صد جعبه نگهداری در دمای پایین دیشب وارد ایران شد.»
 
این محموله شامل تجهیزات واکسیناسیون است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: