رییس‌جمهور گفت: آنچه مسلم است جوازهایی که برای ساخت در جوار یا داخل رودخانه‌ها صادر شد کار خلاف قانون و غلطی بود.
کد خبر: ۵۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲        20 April 2019

حجت‌الاسلام المسلمین حسن روحانی با سفر صبح امروز خود به استان لرستان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت کرد و گفت: سال 57 سال سختی بود، اما از نظر نعمت الهی بهترین سال تاریخ ایران بود. در آن سال‌ها اعتصاب و تظاهرات بود، زندگی و جان مردم در خطر بود و جانباز و شهید دادیم، اما از نظر نعمت الهی، سال بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: امسال نیز به تعبیری سال پر نعمت و در عین حال سال پرزحمتی برای مردم بود. نعمت الهی در سال جاری نعمت بسیار بالایی است. وقتی آب نازل می‌شود یعنی نشاط و زندگی نازل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک مترمکعب آب را لب ساحل دریا شیرین کنیم حدود 5000 تومان هزینه می‌برد. وقتی این آب به نواحلی داخلی کشور منتقل می‌شود، هزینه‌اش بیشتر می‌شود. 1000 تومان صرف تسویه روان‌آبها می‌شود حال 480 میلیارد مترمکعب آبی که امسال آمده را ضرب در لیتری 1000 تومان کنید، متوجه می‌شویم که خداوند چه رحمتی را بر ما نازل فرمود.

رییس‌جمهور ادامه داد: این رحمت در عین حال استان‌های زیادی را دچار زحمت کرد. در روزهای عید درباره پلدختر با وزیر صحبت می‌کردم. ایشان گفت ارتباطمان با این شهر قطع است. بنده بسیار نگران شدم. از شب تا صبح چند بار از خواب بیدار شدم و قرآن خواندم. حوالی صبح خبر دادند تلفات جانی نداشتیم هر چند که تلفات و خسارت‌های مالی داریم.

روحانی با اشاره به مسببان و مقصران سیل نوروزی، گفت: اینکه باید چه می‌کردیم تا خسارات کم می‌شد باید بعدا به آن پرداخت شود. از مجموعه‌ای از متخصصان خواسته‌ایم مشکلات ناشی از سیل، اقدامات انجام شده در گذشته برای مهار روان‌آبها و اقداماتی که باید در گذشته انجام می‌شد اما نشد را در قالب گزارشی طی شش ماه آینده تهیه کنند تا به گزارشی ملی تبدیل شود. هر چه این مجموعه به آن برسد، انجام می‌دهیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: