نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سد زاینده رود ۳۵ درصد آب دارد که نسبت به مدت مشابه در سال این رقم ۳ برابر شده است.
کد خبر: ۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳        18 April 2019
، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه سال ۹۸ اینگونه گفت: طبق گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی برای اصفهان در سال ۹۸ در حدود ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد در آمد پیش بینی شده که رشد ۱۸ درصدی در مقایسه با سال قبل را شاهد هستیم.

وی افزود: طبق آمار دیوان محاسبات کشور، وصولی درآمد استان اصفهان در ۸ ماه اول سال ۹۷ کمتر از میانگین کشوری بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در خصوص اعتبارات هزینه‌ای در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه عمومی پیش بینی شده، این مبلغ در سال ۹۷ در حدود ۶۲۴ میلیارد بوده که در سال ۹۸ شاهد رشد ۲۷ درصدی در این هستیم همچنین درآمد‌های عمرانی استان ۳۸۶ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال قبل کمتر از ۱ درصد رشد داشته است.

فولادگر با اشاره به رتبه اول تهران در درآمد سرانه کشور گفت: درآمد سرانه در اصفهان ۱ میلیون و ۵۸۸ هزار است که استان اصفهان از نظر درآمد سرانه کشور در رتبه چهارم قرار دارد.

وی افزود: جاری شدن سیل در نقاط مختلف دنیا همواره با بروز خساراتی همراه است، بارش‌های اخیر در کشور نعمت الهی بود و متاسفانه باعث بروز خساراتی شد که این خسارات به دلیل ایرادات مدیریتی در ابعاد مختلف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سد زاینده رود ۳۵ درصد آب دارد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل این رقم ۳ برابر شده با این حال این کمترین حجم پر شدن سد‌های کشور در سیل‌های اخیر می‌باشد همچنین باتلاق گاوخونی در حال حاضر فقط ۵ درصد آبگیری شده که در صورت آبگیری کامل این باتلاق بخش عظیمی از مشکلات کم آبی در استان‌های یزد و کرمان نیز قابل حل شدن است.

فولادگر ادامه داد: اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی است که وجود تحریم‌ها، مشکلات مدیریتی و ساختاری باعث بوجود آمدن چنین شرایطی در کشور شده.

وی باذکر اهمیت اقتصاد در زندگی مردم گفت:کماکان اولویت اول کشور برای مسئولین حل کردن مسائل اقتصادی کشور است.

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی راه حل برون رفت از بحران اقتصادی را رونق تولید دانست و گفت: با افزایش نرخ رشد ناخالص ملی شاهد بهبود شرایط اقتصادی در کشور خواهیم بود.

فولادگر با بیان ضرورت حل موانع تولید گفت: مهمترین موانع برای رونق تولید تامین سرمایه در گردش، اصلاح نظام مالیاتی و بیمه، حل مشکلات گمرکی و ضعف در فناوری اطلاعات است.

وی افزود با بیان نرخ بی کاری ۱/۱۴ درصدی بیکاری در اصفهان گفت: اصفهان از نظر کسب و کار رتبه مناسبی در کشور ندارد و از میانگین کشوری پایین‌تر است.

این نماینده مجلس تغیر مکرر دستور العمل‌ها و نوسان قیمت مواد اولیه را از مهمترین مشکلات فضای کسب و کار در سال ۹۷ دانست و گفت: گزارش جدید نظارتی بر فضای کسب و کار در حال تدوین است و به زودی ارائه می‌شود.

فولادگر در خصوص طرح استان اصفهان شمالی گفت: نماینده محترم کاشان پیگیری این موضوع بود، این طرح بار مالی شدیدی برای دولت دارد و در صورت پذیرش این طرح توسط دولت، دولت موظف به ارائه لایحه‌ای در این خصوص به مجلس است که احتمال ارائه چنین لایحه‌ای به مجلس بسیار ضعیف است.

وی با ذکر اهمیت تکمیل طرح‌های آبرسانی گفت: روند ساخت تونل بهشت آباد مشکل مالی خاصی ندارد همچنین کارخانه فولاد مبارکه نیز در اجرای این طرح کمک‌های فراوانی کرده و به تعهدات خود پایبند است، ولی متاسفانه کندی روند پیشرفت کار به دلیل کم کاری در عملکرد پیمانکار است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: