وضعیت ثبت سفارش‌ها تعیین تکلیف شد؛
وزارت اقتصاد و صمت برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات به یک توافق 8 گانه دست یافتند.
کد خبر: ۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸        16 April 2019

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  مهرداد جمال ارونقی از تصویب چندین راهکار مهم در جلسه مشترک نمایندگان وزارت صمت و گمرک کشور برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور خبر داد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک کشور با اعلام این خبر افزود: در سه ماه پایانی سال کمیته‌ای از سوی وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به بنادر و گمرکات مختلف کشور اعزام شدند تا از نزدیک در جریان رسوب کالا قرار گیرند و مسائل و مشکلاتی را که باعث دپو شدن کالا‌های مختلف در گمرک می‌شود را احصاء کنند و با هماهنگی وزارت صمت و بانک مرکزی تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام و نتیجه به وزارت اقتصاد اعلام شود.

ارائه ۸ پیشنهاد مهم از سوی وزارت اقتصاد برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات

پیشنهاد اول: صدور مجوز ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کالا‌های رسیده به کشور که علیرغم دپو شدن این کالا‌ها در بنادر و یا اماکن گمرکی، هنوز مجوز ثبت سفارش برای آن‌ها صادر نشده است.

پیشنهاد دوم: ترخیص اقلام اظهار شده به گمرک، بدون نیاز به اصلاح مجوز ثبت سفارش طبق ردیف تعرفه استنباطی گمرک.

پیشنهاد سوم: اجازه ترخیص قطعی کالا‌هایی که با گواهی بانک عامل، ارز آن‌ها تأمین شده و مشکل مالکیت ندارند.

پیشنهاد چهارم: افزایش مهلت مندرج در مجوز‌های ثبت سفارش برای کلیه کالا‌ها و عدم نیاز به تمدید مجوز ثبت سفارش در صورت رسیدن کالا به کشور در مهلت مقرر ثبت سفارش.

پیشنهاد پنجم: فراهم نمودن تمهیدات لازم در راستای نمونه برداری از کالاهائی که نیاز به اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی مانند استاندارد، انرژی اتمی، قرنطینه و… دارند قبل از اینکه این کالا‌ها به گمرک اظهار شوند مثلاً در حین تخلیه در بنادر یا امکان گمرکی.

پیشنهاد ششم: ترخیص دارو و محصولات دارویی با حداقل اسناد و نظر مستقیم وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو.

پیشنهاد هفتم: نگهداری قسمتی از کالا‌های اظهار شده به گمرک در صورت بدهی قطعی قبلی صاحب کالا به میزان بدهی قطعی و اجازه ترخیص مابقی کالا.

پیشنهاد هشتم: تسری تصمیم اتخاذ شده برای خودرو‌های با ثبت سفارش بانکی به خودرو‌های دارای ثبت سفارش غیربانکی یا فاقد مجوز ثبت سفارش

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: