پس از ساعت‌ها تلاش برای مهار آتش سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام در پاریس که یکی از مهم‌ترین بناهای فرانسه است، ‌ماموران آتش‌نشانی اعلام کردند که در ساعات اولیه امروز (سه‌شنبه) موفق به کنترل حریق شده‌اند.
کد خبر: ۵۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶        16 April 2019

کلیسای نوتردامِ پاریس دوشنبه شب در شعله‌های آتش سوخت و حجم این آتش سوزی به قدری بود که در دقایق ابتدایی، بخش مهمی از سقف کلیسا را در برگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست.

بنابر گزارش یورونیوز، بر اساس آخرین خبرها منابع آتش‌نشانی پس از ساعت‌ها تلاش برای مهار شعله‌های سرکش آتش که بخش عمده ای از ساختمان کلیسا را به خاکستر تبدیل کرد، گفتند که دو برج نمادین این کلیسا و اسکلت و چارچوب اصلی آن حفظ شده و تلاش‌ها برای جلوگیری از فروریختن کامل بنا موفقت آمیز بوده است.

گفته می شود که یک مامور آتش نشانی نیز در جریان مهار آتش سوزی به شدت مجروح شده است. به گفته سخنگوی کلیسای نوتردام این آتش سوزی راس ساعت ۱۸:۵۰ به وقت محلی آغاز شد و به تدریج وسعت بیشتری گرفت و تا حدی پیش رفت که عملا مهار آن در کوتاه مدت ممکن نشد.

منابع خبری هنوز از علت اصلی آتش سوزی اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند و این درحالی است که خبرگزاری فرانسه در دقایق ابتدایی این حادثه به نقل از سازمان آتش نشانی پاریس اعلام کرد به نظر می‌آید آتش‌سوزی با عملیات نوسازی بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط بوده است.

همچنین بنابر گزارش بی‌بی‌سی، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این حادثه را یک "تراژدی اسفناک" خواند.

دفتر دادستانی پاریس گفت که تحقیقاتی را درباره تخریب کلیسا در این آتش سوزی تصادفی آغاز کرده است.

سال پیش بعد از ترک برداشتن و ریختن بخش هایی از ساختمان نوتردام، کلیسای کاتولیک در فرانسه خواستار کمک فوری برای مرمت آن شده بود.

گزارش‌ها حاکیست که در این عملیات حدود ۵۰۰ مامور آتش نشانی برای جلوگیری از ریختن برج ناقوس کلیسا تلاش کردند.

عصر دوشنبه هزاران نفر در خیابان های اطراف کلیسا جمع شدند و در سکوت ناظر آتش سوزی بودند. مقام ها در جریان عملیات اطفاء حریق محیط مجاور کلیسا در مرکز پاریس را تخلیه کردند.

ان هیدالگو شهردار پاریس هم با حضور در صحنه حادثه آن را یک "آتش سوزی وحشتناک" توصیف کرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: