رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل‌آباد از افزایش حجم سیلاب در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: شدت بارندگی‌ها و بروز سیلاب در منطقه ترشیز شامل شهرستان‎های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن، مشکلاتی را در این مناطق به وجود آورده است.
کد خبر: ۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹        16 April 2019

مجتبی شاکری افزود: تاکنون براساس آنچه اعلام شده ایستگاه مهدی‌آباد با ۸۷ میلیمتر بیشترین میزان بارش‌ را در شهرستان داشته و ۳۴ میلیمتر نیز در شهر خلیل‌آباد به ثبت رسیده است.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل این میزان حجم بارش روستاهای کویری از جمله مهدی‌آباد و برخی از معابر و منازل مناطق روستای سعدالدین دچار آبگرفتگی شده‌اند.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل‌آباد بیان کرد: با توجه به افزایش شدت بارش‌ها در منطقه و اینکه حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در حال تخلیه روستای شوراب هستیم.

 

وی گفت: روستای شوراب دارای ۳۵ خانوار و ۱۳۵ نفر جمعیت دارد و دیگر روستاها تاکنون تخلیه جمعیتی نشده‌اند.

 

شاکری گفت: چون از سال‌های گذشته جهاد سازندگی در این منطقه بندخاکی احداث کرده بود و از سویی اطراف روستای شوراب تپه ماهور است به دلیل هدایت آب از سمت تپه ماهورها و سرریز شدن بندخاکی احساس خطر می‌شد که در همین خصوص برای حفظ جان مردم اعلام شد، مردم این روستا به روستای جعفرآباد انتقال داده شوند.

 

وی افزود: اکنون جمعیت این روستا با تلاش هلال احمر در حسینیه روستای جعفرآباد مستقر شدند، هرچند تاکنون به خود روستا آسیبی وارد نشده است.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل‌آباد بیان کرد: در حال حاضر روستاهای مهدی‌آباد، سعدالدین، جعفرآباد و شوراب درگیر سیلاب هستند و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان با حضور در منطقه در حال کنترل سیلاب هستند؛ هرچند مدیریت میدانی توسط معاونت عمرانی فرمانداری و بخشدار ششطراز انجام می‌شود.

 

وی گفت: برخی ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند تا بتوانند آب را به سمت مزارع و اطراف روستاها هدایت کنند تا به منازل مردم خسارتی وارد نشود.

 

شاکری همچنین اظهار کرد: با توجه به میزان بارش باران تا اطلاع ثانوی راه روستایی "کاهه به مهدی آباد" و راه روستایی "حسین‌آباد به نقاب" مسدود است.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون تمهیدات لازم برای بازگشایی مسیرهایی که سیل درآن جریان دارد در دست انجام است.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران خلیل‌آباد همچنین از تعطیلی کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه روستاهای کویری، بخش ششطراز و مدارس ابتدایی روستای جابوز خبر داد.

 

وی ادامه داد: تاکنون هیچ کدام از بندهای خاکی خارزنج، کلاته دهقان و روستای کاریزک و رودخانه شهرستان طغیان نکرده‌اند و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

شاکری در همین خصوص اظهار کرد: سد شهید مدرس در روستای مهدی‌آباد ۳۶ میلیون مترمکعب گنجایش دارد که هنوز بسیاری از حجم آن خالی است.

 

وی بیان کرد: با توجه به این که رودخانه فصلی ششطراز و کال کندر در مسیر است به همین دلیل از شهروندان درخواست داریم به هیچ عنوان در این مکان‌ها برای عکاسی از سیلاب حضور نداشته باشند و خودروهای عبوری در محل توقف نکنند.

 

وی همچنین از شهروندان خواست؛ هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و به نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و خدمات رسان و امدادی اجازه تردد دهند و از توقف در مسیر راه به جد پرهیز کنند.

 

ایجاد خاکریز در غرب شهر کاشمر

 

در ادامه فرماندار کاشمر به ایسنا گفت: در راستای هدایت و کنترل سیلاب در غرب شهر کاشمر تمهیدات لازم اندیشیده شده و خاکریزهایی از سوی شهرداری ایجاد شده است.

 

محمدعلی نبی‌پور اظهار کرد: این خاکریزها برای این بوده تا سیلاب در مسیر اصلی خود جریان داشته باشد و برای مجموعه مسکن مهر نگرانی به وجود نیاید.

 

وی گفت: با وجود حجم بالای بارش‌ها از عصر روز گذشته اما با تدابیر اتخاذ شده مشکل خاصی نداشتیم و سیلاب از سمت غرب شهر در حال عبور است.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران کاشمر بیان کرد: اکنون ماشین آلات شهرداری در حال هدایت مسیر سیلاب هستند و عملا سیلاب در مسیر رودخانه قرار دارد.

 

وی ادامه داد: صبح امروز از بندهای آبخیزداری و ابخوان‌داری در ارتفاعات شمال شهر کاشمر بازدید به عمل آمد که خوشبختانه با بارندگی بسیار خوبی که از دیروز شروع شده و تمهیدات و برنامه‌ریزی و پیش بینی های انجام شده در شورای مدیریت بحران همه دستگاه‌ها و اعضای شورای مدیریت بحران در بخش مرکزی و کوهسرخ در آمادگی کامل هستند.

 

فرماندار کاشمر افزود: براساس گزارشات رسیده بر اثر بارندگی روز گذشته تاکنون خسارت خاصی در سطح شهرستان گزارش نشده است.

 

وی عنوان کرد: تاکنون میزان بارندگی در ایستگاه تنورچه ۶۸ میلیمتر گزارش شده همچنین متوسط بارندگی از روز گذشته تاکنون ۴۰ میلیمتر ثبت شده است.

 

نبی‌پور بیان کرد: اقدامات خوبی که در گذشته در زمینه آبخیزداری و آبخوان داری انجام شده، موجب گردید از بروز سیلاب پیشگیری شود و سیلاب مخربی نداشته باشیم.

 

وی گفت: در برخی مناطق آبگرفتگی معابر در روستاها وجود داشته که آسیب و خسارت مالی آن چنانی نداشته و امیدواریم در ساعات آینده مشکل خاصی در شهرستان به وجود نیاید.

 

وی بیان کرد: در منطقه ریوش که از وضعیت بند خوشرود نگرانی زیادی داشتیم با پیش‌بینی و حضور شب گذشته نیروهای منابع طبیعی، بخشداری و اعضای شورای مدیریت بحران تاکنون بحران و مشکل خاصی در این منطقه نداشتیم.

 

جاده بردسکن به سمت شهر آباد مسدود شد

 

در ادامه رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن به ایسنا از مسدود شدن جاده بردسکن به سمت شهرآباد به دلیل سیلاب خبر داد.

 

ابراهیم قاسم‌پور گفت: براثر شدت بارش باران و جاری شدن سیل روستای کلاته‌نو در محاصره سیل قرار گرفته و تاکنون ۵۰ درصد از منازل مسکونی این روستا تخلیه شده است.

 

وی بیان کرد: اکنون تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در آماده باش کامل و در محل روستای کلاته‌نو حضور دارند.

 

فرماندار بردسکن افزود: نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر نیروهای امدادی برای کمک به خانواده‌هایی که در معرض خطر سیل قرار دارند در محل حضور یافته‌اند تا جان کسی به خطر نیفتد.

 

وی یادآور شد؛ تاکنون بیشترین بارش استان به میزان ۸۰ میلیمتر در بردسکن ثبت شده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: