معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد که درباره مداخله نظامی آمریکا در کاراکاس به وی هشدار داده است.
کد خبر: ۵۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸        20 March 2019
به نقل از راشا تودی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد که به واشنگتن درباره سوءاستفاده از کمک‌های بشردوستانه به کاراکاس به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در این کشور هشدار داد و تأکید کرد که مسکو از منافع خود در ونزوئلا محفاظت خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: ما قویا به طرف آمریکایی علیه هرگونه توسل به نیروی نظامی تأکید کردیم. این امر شامل هشدار ما علیه مداخله نظامی گسترده هم می‌شود؛ موضوعی که امکان تحقق آن را با توجه به نوع رفتار طرف آمریکایی در سال‌های اخیر، نمی‌توان رد کرد.

«سرگئی ریابکوف» در این باره افزود: چطور می‌توان دولت ونزوئلا را به خاطر سوءمدیریت محکوم کرد و همزمان این دولت را از دارایی‌های بزرگ آن محروم کرد؟ از بحران انسانی در ونزوئلا نباید برای مقاصد سیاسی سوءاستفاده کرد و باید تحریم‌ها علیه ونزوئلا برداشته شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: تفاوت‌ها (میان روسیه و آمریکا) بسیار زیاد است و در برخی جنبه‌ها از قبیل: عدم به رسمیت شناختن خوان گوایدو (رهبر شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا) به عنوان رئیس‌جمهور موقت، این تفاوت‌ها بنیادین است.

وی در پایان تصریح کرد که در این دیدار مسکو و واشنگتن نتوانستند درباه حل و فصل بحران جاری در ونزئلا به اجماع نظری دست یابند، اما وی بهتر توانست مواضع طرف آمریکایی را درک کند.

گفتنی است، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیروز سه شنبه با «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در رم ایتالیا با هم دیدار کردند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: