با تایید وزیر بهداشت و ابلاغ رئیس سازمان غذا و دارو ؛
رئیس سازمان غذا و دارو دستورالعمل تعرفه خدمات سرپایی دارویی در داروخانه های دولتی و خصوصی را که به تایید وزیر بهداشت رسید، به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۵۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷        19 March 2019

تعرفه جدید خدمات سرپایی دارویی در داروخانه‌ها ابلاغ شد

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  دستورالعمل تعرفه خدمات سرپایی دارویی در داروخانه‌های دولتی و خصوصی که به تایید وزیر بهداشت رسید، توسط رییس سازمان غذا و دارو به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

متن این دستورالعمل به شرح زیر است:

به استناد بند ۱۵ ماده ۱ قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب سال ۱۳۶۷ تعرفه خدمات سرپایی داروخانه‌های دولتی و خصوصی به شرح زیر تعیین و ابلاغ می‌شود:

۱. تعرفه خدمات دارویی به ازای هر قلم دارو در نسخه مطابق ۰.۰۸ کای حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی تعیین می‌شود. این تعرفه تا سقف ۳ قلم دارو در هر نسخه قابل دریافت می‌باشد. در شب و ایام تعطیل ۱۰ درصد به آن اضافه می‌شود.

۲. تعرفه خدمات دارویی برای دارو‌های بدون نسخه (OTC) به ازای هر قلم دارو معادل ۰.۰۱۵ کای حرفه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی تعیین می‌شود. این مبلغ تا سقف ۳ قلم دارو بدون نسخه برای هر بیمار قابل دریافت می‌باشد.

محاسبه تعرفه خدمات دارویی در بخش خصوصی بر مبنای کای بخش خصوصی و در بخش دولتی بر مبنای کای بخش دولتی خواهد بود.

کلیه داروخانه‌ها ملزم به رعایت این دستورالعمل بوده و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر حسن انجام آن نظارت خواهند کرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: