رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در سفر رئیس جمهوری به عراق مشکل صدور ویزا برای تجار و بازرگانان ایرانی طی تفاهمنامه‌ای بین طرفین حل شد.
کد خبر: ۵۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹        14 March 2019

مشکل ویزا برای تجار ایرانی در عراق حل شد

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد افزود: در این سفر همچنین قرارداد تعرفه‌های ترجیحی که منجر به تجارت آزاد می‌شود منعقد گردید.

وی که یکی از همراهان رئیس جمهوری در سفر به عراق بود اظهار داشت: در این سفر مقرر شد شهرک‌های صنعتی مشترک در مرز ایران و عراق راه اندازی شود.

شافعی گفت: اتاق بازرگانی ایران یک مرکز تجاری در قالب ساختمان ۱۱ طبقه در عراق خریداری کرده که قرار است همه اتاق‌های بازرگانی استان‌های کشور سهمی از این ساختمان داشته باشند.

وی سفر رئیس جمهوری به عراق را سفری بی بدیل دانست و افزود: این سفر انعکاس فوق العاده‌ای در سطح بین المللی داشت.

شافعی با اشاره به انتخابات اخیر اتاق بازرگانی اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی، میزان مشارکت فعالان اقتصادی در این انتخابات نسبت به دوره قبل ۳۰ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد آنان به آینده بهتر اقتصادی کشور امیدوارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ریشه بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های قضایی مسائل اقتصادی است و اینکه قوه قضائیه همکاری همه جانبه خود را با بخش خصوصی و حوزه اقتصادی کشور اعلام کرده، افق جدید و امید‌های بسیار ایجاد می‌کند.

شافعی افزود: توسعه اقتصادی، توسعه همه جانبه کشور را در پی دارد و اعلام همکاری قوه قضائیه و همیاری نمایندگان مجلس و استاندار خراسان رضوی فرصت طلایی برای این استان است تا میزان جسارت در تصمیم گیری‌ها افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بسیاری از مدیران دولتی آگاه هستند که شرایط اقتصادی کشور غیر عادی است و برای این شرایط باید تصمیمات غیرعادی گرفته شود، اما گاهی به خاطر فضایی که در برخی بخش‌ها وجود دارد، قدرت جسارت در تصمیم گیری متفاوت از مدیران دولتی گرفته می‌شود.

شافعی گفت: با استفاده درست و به موقع از منابع کشور، امید به آینده و جسارت در تصمیم گیری می‌توان شرایط سخت فعلی را پشت سر گذاشت و بخش خصوصی نیز در این حوزه همیار بخش دولتی خواهد بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: