سرپرست فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاق احشام در دو ماهه گذشته در مرز‌های آذربایجان‌غربی به صفر رسید.
کد خبر: ۵۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲        14 March 2019

سرهنگ فردین پیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان کشفیات احشام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۴۲۱ درصد افزایش داشته که با کنترل‌های انجام شده میزان قاچاق احشام در دو ماهه گذشته در مرز‌های آذربایجان‌غربی به صفر رسیده است.

وی، قاچاق را تنها یکی از علل افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت: تفاوت قیمت گوشت در ایران و کشور‌های همسایه از علل اصلی تمایل قاچاقچیان برای قاچاق دام از کشور است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال با تلاش‌های نیرو‌های مرزبانی و مسدود کردن خلاء‌های موجود در مرز‌ها میزان کشفیات ۲۱ درصد کاهش یافته که نشان از کنترل مستمر و منظم از مرز‌های استان است.

سرهنگ پیری از کاهش کشف ۴۵ درصدی اجناس دخانی در استان خبر داد و افزود: در سالجاری شاهد افزایش کشف ۷۱ درصدی کیف و کفش و کاهش ۹۲ درصدی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در مرز‌های استان بودیم.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال کشف مواد مخدر سنتی ۱۱ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: در این مدت تریاک ۷۱ درصد افزایش، هروئین ۴۲ درصد کاهش، حشیش یک هزار و ۴۱۴ درصد افزایش، گراس ۲۱ درصد کاهش، مرفین ۴۸ درصد کاهش و شیشه ۹۹ درصد کاهش کشف داشته و در مجموع شاهد کاهش ۱۰ درصدی کشف مواد مخدر سنتی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: امسال ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در مرز‌های استان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: