عضو ایرانی باند یاکوزا که به اتهام قتل در ژاپن به قصاص محکوم شده بود، با رد حکمش از سوی دیوان عالی کشور، بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.
کد خبر: ۵۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰        14 March 2019

اوایل دی سال ۹۴ زن میانسالی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران مدعی شد پسرش به نام «میثم» در شهر ناگویای ژاپن توسط گروهی تبهکار کشته شده است. با این شکایت تیم تحقیق با دستور بازپرس وارد عمل شدند و همزمان مکاتباتی نیز با پلیس ژاپن انجام شد.

براساس تحقیقات پلیس این کشور، «میثم» پس از حمله شبانه ۹ مرد مسلح ایرانی به بیمارستان انتقال یافته، اما به دلیل شدت جراحات کشته شده بود.

مأموران پلیس شهر «ناگویا» هشت تن از متهمان را بازداشت کرده بودند، اما آخرین عضو این گروه به نام «رامین» ۳۱ ساله به مکان نامعلومی متواری شده بود. در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم فراری در ایران و ژاپن ادامه داشت کارآگاهان پلیس کشور دریافتند مرداد سال گذشته رامین با پاسپورت جعلی به ایران وارد شده و در یکی از شهرهای شمالی کشور زندگی مخفیانه‌ای دارد. به این ترتیب «رامین» بازداشت شد. متهم پس از دستگیری، درگیری را پذیرفت، اما ادعا کرد با توجه به این‌که هر ۹ نفر چاقو و قمه داشتند مطمئن نیست ضربه او باعث مرگ «میثم» شده است.

این اظهارات با توجه به نظریه پزشکی قانونی ژاپن رد شد، چرا که ضربه کشنده با سلاح برنده سنگین به پشت زانوی مقتول را علت مرگ اعلام کرده بود و تنها «رامین» در این صحنه شمشیر داشت، بنابراین او برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری انتقال یافت. این در حالی بود که ۸ همدست او محاکمه و به زندان محکوم شده بودند. متهم در آن جلسه نیز اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد، اما قضات پس از شور رأی به قصاص او دادند. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما به دلیل برخی ایرادهای قضایی مورد تأیید قضات دیوان قرار نگرفت.

به این ترتیب «رامین» صبح دیروز بار دیگر برای محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی حاضر شد. در ابتدای این جلسه خانواده مقتول خواستار قصاص متهم شدند سپس «رامین» در جایگاه ایستاد و گفت: از سال‌ها پیش در ژاپن عضو یک باند خرید و فروش موادمخدر شدم. میثم هم عضو همین باند بود. سر موضوعی با او اختلاف پیدا کردیم. میثم به روی ما اسلحه کشید، ما هم با چاقو و قمه به او حمله کردیم. من شمشیر دستم بود، اما یک ضربه به او زدم. هنوز هم می‌گویم شاید ضربه کسی دیگری باعث مرگ او شده باشد. در پایان این جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی را صادر کنند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: