عرصه آسمان آمریکا برای تردد بوئینگ تنگ شد؛
در پی تازه ترین سانحه برای یک مدل جدید بوئینگ ۷۳۷ و برخلاف تصمیم قبلی سازمان هوانوردی آمریکا، دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرده است که کلیه پروازهای مسافربری با بوئینگ ۷۳۷ مکس ممنوع می شود.
کد خبر: ۵۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵        14 March 2019

ترامپ دستور تعلیق پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس را صادر کرد

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داد پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و مکس ۹ متوقف شود. وی گفته است که ایمنی مردم آمریکا در اولویت است.در پی سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشور‌ها پرواز این هواپیما را ممنوع کردند.سازمان هواپیمایی آمریکا روز سه‌شنبه از توقف پرواز این هواپیما‌ها خودداری کرده بود.

بویینگ ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی صبح یکشنبه و شش دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه آدیس‌آبابا سقوط کرد و همه ۱۵۶ مسافر و خدمه آن کشته شدند.کمتر از پنج ماه پیش همین مدل از بویینگ متعلق به لایِن ایر اندونزی سقوط کرد و ۱۸۹ نفر کشته شدند.در این دو سانحه خلبان‌ها پیش از سقوط درخواست فرود اضطراری کرده بودند.

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که خطوط هوایی اتیوپی گفت: یکی از دو خلبان پرواز یکشنبه دقایقی پیش از حادثه برج مراقبت را از وجود "مشکلاتی در (سیستم) کنترل پرواز" آگاه کرده بود.داده‌های یک رادار برج مراقبت هم نشان داد که "سرعت عمودی هواپیما هنگام بلند شدن ناپایدار بود. " خلبان قصد داشت به فرودگاه بازگردد، اما سه دقیقه بعد هواپیما به زمین برخورد کرد.

بوئینگ هم می‌گوید کلیه ناوگان بوئینگ ۷۳۷ مکس خود را بعد از آنکه محققان شواهد تازه‌ای در صحنه سقوط یکشنبه در اتیوپی یافتند زمین گیر کرده است.این شرکت هواپیماسازی آمریکایی گفت: کلیه ۳۷۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را به زمین می‌نشاند.سازمان هوانوردی آمریکا بعد از اعلام تصمیم آقای ترامپ گفت که شواهد تازه و همچنین داده‌های تازه ماهواره‌ای مبنای تصمیم تازه برای ممنوعیت موقت پرواز با این هواپیماست.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: