مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار صید با بیان اینکه پلنگ ایرانی یکی از گونه‌های بسیار نادر گربه سانان است، گفت: با رایزنی یکی ازشرکت‌های بیمه‌ای پلنگ ایرانی از این پس بیمه خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱        23 February 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم علی تیموری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این مطلب افزود:‌پلنگ ایرانی در 3 محور بیمه خواهد شد؛ تلفاتی که به پلنگ وارد می‌شود، تلفاتی که به دام ایجاد می‌کند و تلفاتی که به انسان وارد می‌شود از جمله قوانین مشمول شده در این بیمه است.

 وی ادامه داد: این قرارداد بیمه پلنگ که در 3 محور است به‌زودی نهایی می‌شود و البته از سازمان حفاظت از محیط زیست نیز مبلغی پرداخت نمی‌شود و تنها از شکل پلنگ ایرانی توسط آن شرکت بیمه‌ای استفاده خواهد شد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار صید همچنین تصریح کرد: بنابر این بیمه پلنگ ایرانی اگر این حیوان باعث مرگ انسانی شود مبلغ 165 میلیون تومان به خانواده فرد فوت شده پرداخت می‌شود.

تیموری همچنین از قرارداد سازمان متبوعش با فدراسیون تیاندازی خبر داد و گفت: بنابراین تفاهمنامه شکارچیان دارای مجوز سلاح در کشورمان آموزش تیراندازی بنابر اصول محیط زیستی و توجه به حیات وحش را می‌بینند.

وی در ادامه به اطفاء حریق جنگل‌هایی که دچار آتش سوزی شده‌اند اشاره کرد و گفت: در سال 94 مبلغ 8 میلیارد تومان بابت موضوع اطفاء اختصاص یافت.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار صید تصریح کرد: با همکاری مسئولان ذیربط و ارائه تسهیلاتی نظیر بالگرد و سایر امکانات شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از حریق بوده‌ایم و علیرغم اینکه در سال 94 تعداد بیشتری حریق را داشته‌ایم اما وسعت تخریب بسیار کمتر از گذشته بود.


برچسب ها: بیمه ، پلنگ ایرانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: